banden

Gestart door richardo, 28-05-2006 21:06:40

Vorige topic - Volgende topic

speedyT5

Citaat van: richardo op 29-05-2006 21:56:11
klopt helemaal is ook een vreemde maat dat zeiden hun ook al valt ook niet mee om daar aan te komen. :-\ en inderdaad reserevewiel is anders dus ik neem geen risico en bestel gewoon dat klere ding is niet anders.vacantie wordt wel steeds duurder op deze manier ;D gr richardo

Maar waarom zou je er een nieuwe band op zetten als de bandenboer al zegt dat het niet nodig is?
Ik neem aan dat hij wel graag een nieuwe band wil verkopen maar aan de andere kant ook gewoon eerlijk naar zijn klant wil zijn.
Niet elke beschadiging op de band hoeft een gevaar te betekenen hoor.

groet
Piet
Never, never gonna give you up
love you just the way you are

Eugene

Citaat van: elianmars op 29-05-2006 21:28:57
Verassing? Wie gaat er gecremeerd worden dan? :o :o

Diegene wat laatst met dat pak koffie naast zich in het ziekenhuis lag ;D

If it's not blown, it sucks...

richardo

beste piet zo denk ik ook maar daarom ook mijn vraag hoe denken jullie daarover????????  het gaat er ook om met een pretig gevoel weg te gaan en dat heb ik nu niet :-\ en wil ik dat wel dan is er maar een manier :oeen ander stukje rubber dus ;D
richardo

ed

Als de band bij de "winkelhaak" geen vervorming (bobbel oid) vertoont zou ik er persoonlijk gewoon mee doorrijden. Even goed in de gaten houden. Je kunt onderweg altijd nog het reservewiel monteren. En in het buitenland hebben ze ook banden hoor, en vaak nog een stuk goedkoper dan in NL.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

why-not

Nou ik zou een nieuwe band eronder gooien, safety first

Rick.

Als er een kleine beschadiging in het rubber zit en het canvas eronder is niet zichtbaar en er is geen vervorming van de band, dat zou ik 'm fijn laten zitten. Maar als je als berijder je er niet veilig bij voelt moet je 'm vervangen.
Don't waste your time always searching for those wasted years.

Miranda

Citaat van: Rick. op 30-05-2006 10:38:05
Als er een kleine beschadiging in het rubber zit en het canvas eronder is niet zichtbaar en er is geen vervorming van de band, dat zou ik 'm fijn laten zitten. Maar als je als berijder je er niet veilig bij voelt moet je 'm vervangen.

Tja! een kennis van mij rijd al 3 jaar met een winkelhaak in zijn voor band Volvo polar blabla... weet weet ik veel. En hij maakt een hoop kilo meters! Niks aan het handje!

Miranda

Joris_Scholte

Banden en remmen zou ik niet op bezuinigen....  8)

Rick.

Heeft, volgens mij, niets met bezuinigen te maken. Als het noodzakelijk is MOET er een nieuwe onder, is het niet nodig is het weggegooit geld.

Joris_Scholte

Citaat van: Rick. op 30-05-2006 11:41:43
Heeft, volgens mij, niets met bezuinigen te maken. Als het noodzakelijk is MOET er een nieuwe onder, is het niet nodig is het weggegooit geld.

Ik heb het verkeerd verwoord: Met remmen en banden geen risico nemen. Naar mijn idee dan.

Rick.

Daar ben ik het helemaal mee eens.

Eugene

Citeer
Met remmen en banden geen risico nemen. Naar mijn idee dan.

Absoluut waar, oftewel bij twijfel vervangen. Better be safe than sorry ;)

If it's not blown, it sucks...

20kleppertje

band goed laten inspecteren op eventuele verdere beschadigingen.

en altijd een band van binnen uit laten repareren.

reparaties vanuit de buitenkant zijn in frankrijk duitsland en engeland ter strengste verboden!!!!!!!!

en alleen het loopvlak laten repareren ....

een band repareren aan de zijkant is verboden in heel europa en zeer gevaarlijk!!!