inhouden

Gestart door DD, 08-06-2006 08:54:50

Vorige topic - Volgende topic

DD

Ik heb het volgende euvel met mijn s70 10v LPI.

Bij het op of terug schakelen valt de toerenteller (en daarmee ook de toeren) heel snel terug naar stationair. Het lijkt erop dat de motor afslaat zo snel valt de naald terug maar omdat de stationair regelklep ingrijpt toch blijft lopen.
Hij doet het lang niet altijd maar het begint toch erg vervelend te worden. je krijgt hierdoor een behoorlijke hakkel in het doorschakelen.
Ik bemerk dit met het warm rijden op benzine en eigenlijk altijd met het rijden op gas.

Tevens heb ik af en toe dat als je wil gaan versnellen uit een contante snelheid (in de zelfde versnellilng blijvend) dat die weigert. Hij klinkt en voelt dan alsof de onsteking geheel ontregeld is. Dit komt echt maar zelden voor maar het is mateloos irritant.

thuur

Maak je gasklep maar eens schoon, vooral die 2 kleine gaatjes voor de klep naar o.a. de vacuumtank. Dan moet hij een stuk vloeiender draaien.

Ontsteking: bij twijfel verdeelkap, rotor en bougies altijd vervangen. Kabels inspecteren op scheurtjes of andere beschadigingen.

Gr ;)

DD

Thanks hij krijgt morgen zowiezo een grote beurt. dus dan neem ik het gasklephuis meteen even mee. De andere spullen die jij op je lijstje heb staan stonden zowiezo al in de planning.