airco, hoe koud?

Gestart door rolvio, 08-06-2006 21:38:43

Vorige topic - Volgende topic

Taranis

Citaat van: rolvio op 12-06-2006 21:03:49
was voor nwe verdamper/kopp/droger/vullen/multiriem € 740,- kwijt

En waar was dat als ik vragen mag? Dan loont het wel om een stukje te rijden...  de dealer vraagt voor het hele rijtje wat jij nu noemt 2300 euro  :o

rolvio

Citeer
En waar was dat als ik vragen mag? Dan loont het wel om een stukje te rijden...  de dealer vraagt voor het hele rijtje wat jij nu noemt 2300 euro  :o
Citeer

in groningen

De uil

Ik vind al deze prijzen wat absurd. Zeker als ik kijk waar het om gaat. Of zijn er te weinig bedrijven die dit aankunnen? Of worden we in de maling genomen omdat we er te weinig van weten?

rolvio

heb al wel meer prijzen van rond de € 700,- gezien hier op het forum. verschil zit in het arbeidsloon en materiaalprijs. heel simpel.  ik breng mijn auto ook naar een universele garage op de hoek, die  heel wat goedkoper is, en hetzefde werk levert.

maar ik zit nog steeds te wachten op die lui die pas bij een stormwind in hun auto het kkkoud krijgen, of ben ik daar eenzaam en alleen in?  :'( :'(

ik wil graag zo  8) 8) in de auto zitten

;D rolvie

Taranis

Citaat van: rolvio op 12-06-2006 22:13:01
heb al wel meer prijzen van rond de € 700,- gezien hier op het forum. verschil zit in het arbeidsloon en materiaalprijs. heel simpel.  ik breng mijn auto ook naar een universele garage op de hoek, die  heel wat goedkoper is, en hetzefde werk levert.

Qua mechanische dingen is m'n universele garage zelfs beter dan de dealer, vaak hebben ze sneller door wat er aan de hand is. Alleen airco's hebben ze niet veel know-how van, verder dan afvullen komen ze niet.

Ik heb inmiddels een adresje vlakbij m'n werk gevonden, wil daar vd week ff langs. Het irriteert me namelijk nogal dat er niet meer dan een fris briesje uit de luchtroosters komt ipv de gewoonlijke koude storm indien nodig.

JoopS

Gisteren mijn airco laten nazien bij een STEK-erkend bedrijf. €99,-
Koelmiddel volledig ververst, drukproef, gevacumeerd en op lekdichtheid gecontroleerd. Bij een omgevingstemp van 20C koelde de airco naar 9C.
Ik was niet ontevreden :D
Tja........

Taranis

Inmiddels een prijs van 650 euro gehad van mn universele garage mits ik zelf de verdamper aanlever. Moet dus nog even zien zo'n ding voor een zacht prijsje van Ebay te halen. Temperatuursensoren zouden zij verzorgen, droger krijg ik nog te horen.

Frans Harkema

Citaat van: Taranis op 17-06-2006 16:56:56
Inmiddels een prijs van 650 euro gehad van mn universele garage mits ik zelf de verdamper aanlever. Moet dus nog even zien zo'n ding voor een zacht prijsje van Ebay te halen. Temperatuursensoren zouden zij verzorgen, droger krijg ik nog te horen.

Deltamil € 650,=, incl. verdamper, montage en BTW.

elianmars

Je valt in herhaling, Frans  ;D

Frans Harkema

Citaat van: elianmars op 17-06-2006 19:43:55

Je hebt helemaal gelijk, alleen ik wist niet hoe ik m'n andere antwoord moest doorlinken. Wel een oplettende lezer, jij!       ;D

Taranis

Citaat van: Frans Harkema op 17-06-2006 19:49:44
Citaat van: elianmars op 17-06-2006 19:43:55

Je hebt helemaal gelijk, alleen ik wist niet hoe ik m'n andere antwoord moest doorlinken. Wel een oplettende lezer, jij!       ;D

Toch nog bedankt :P Ga er maandag ff achteraan.

Racingbrick

De mijne is in februari voorzien van nieuw gas, afgeperst en zo, man wat was hij weer koud vandaag.
Blies vandaag bijna ijsblokken naar mijn gevoel.
Onmiddelijk als een bezetene blazen na het starten van in lang in de zon gestane T5.

Mn 2004 Espace heeft minimaal 1 minuut nodig om wakker te worden, en dan koelt het ding lang niet zo goed als een Volvo airco, je moet zelf de ECC in die bus handmatig over-riden om een beetje koude lucht te krijgen.
Komt uiteindelijk wel, maar dan heb je al zweet over je hele lijf.

Wat zijn we toch bevoorrecht om in zo'n roffel te mogen sturen, vandaag de vrouw naar haar werk gebracht, en ik heb effe lekker de "long way home"genomen, speciaal geen radiofrontje meegenomen, gewoon zitten genieten van het turbo geluid..

Ik moet bijna vechten om eens in die T5 te rijden, normaal rijdt mn vrouw en in, en mijn zoon heeft net zn rijbewijs, en had ook meteen door dat die T5 toch wel een stuk lekkerder rijdt dan die Franse bak. :(
Hij MOET rijden om ervaring op te doen zegt hij, en ik ben dan weer passagier...
Vul de rest zelf maar in. :-X

Taranis

Citaat van: Racingbrick op 24-06-2006 19:04:39
Ik moet bijna vechten om eens in die T5 te rijden, normaal rijdt mn vrouw en in, en mijn zoon heeft net zn rijbewijs, en had ook meteen door dat die T5 toch wel een stuk lekkerder rijdt dan die Franse bak. :(
Hij MOET rijden om ervaring op te doen zegt hij, en ik ben dan weer passagier...
Vul de rest zelf maar in. :-X

Hhahahahahahahahaa hoe herkenbaar ;D Ma zat ook altijd wanneer ze zelf weer eens in de T4 mocht rijden :D

On-topic: heb een afspraak bij Deltamil gemaakt, 17 juli pas. Die gasten hebben het blijkbaar errug druk. Kon er op wachten, dat viel me wel mee. Anders maken we er wel dagje Nijmegen van ofzo :D

Roger B.

Tja...beetje offtopic..

een T5 als je net je rijbewijs hebt......

ik zou mijn kind daar zeker niet zonder begeleiding mee de weg op laten, VEEL te snel

Racingbrick

Klopt, hij mag alleen rijden als ik of zn moeder er bij zijn.
Dat houdt in dat ik zelf nooit meer aan de bak kom ;D, nu wil ik hem ook niet laten wennen aan het diep intrappen van dan rechter pedaal.

En ja, het is waar, die wagen is niet geschikt voor een beginneling, daar ben ik het mee eens.

Toen we hem pas hadden waren we even naar Kleve geweest, ik reed.
Bij die eerste Shell pomp in NL zei ik tegen mijn vrouw, rij jij nu effe, want jij moet er ook in kunnen rijden.
Nu was ze alleen gewend aan haar Vitara (aut), beetje dom van mij, maar toen ze de oprit van de A12 op ging zei ik dat ze flink gang moest maken, want je mag daar 120, en dan moet je niet met 80 de snelweg op vond ik.

Dus mn vrouw gaf een dot gas, en reed met 160 de snelweg op, ze schrok daar wel een beetje van, ( hoe die T5 er aan sleurt is elke keer verbazingwekkend), mn vrouw werd er bang van en zei, die auto is veel te snel voor mij.

Nu ze gewend is aan die wagen is ze er erg blij van, en nadat ik de parkeersensoren heb ingebouwd is ze helemaal blij.

Pff, effe lekker off topic trouwens.