krassen in de lak

Gestart door Pim_V70T5, 08-09-2003 14:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Pim_V70T5

Zat afgelopen zaterdag lekker even op een verwarmd terras kwam daarna terug bij mijn auto diepe kras van onverlaat op fiets denk ik. Hij was het briefje vergeten waar die te bereiken is achter mijn voorruit te plakken.

Wat is de manier om dat weg te werken?

Ik heb het nu met een permanente blauwe marker bijgewerkt maar je ziet het nog steeds. Zonde, het is maar blik.
sneller dan een nieuwe V70R

ed

Er zijn speciale wassen in de handel om deze krassen redelijk onzichtbaar weg te werken. Na een aantal wasbeurten wordt toch weer beter zichtbaar. Dit wordt met een polijstmachine ingepoetst. Echt een karwijtje voor de professional.
Ik denk dat de dealer er meer over kan vertellen.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

marcelV70R

probeer de 21ste naar de poetsdag te komen
daar zijn vakmensen die ook kleine schades en krassen weg kunnen werken
kijk even bij 'meetings' poetsdag

s©ub@

... kijk piet; met jou kan ik praten!  ;D
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

Harm_T5

Het zal inderdaad wel emt een speciale polijstmiddel, of was weggewerkt kunnen worden. Maar dit hang ook wel samen met de grootte en de diepte van de kras. Bij ons in de garage worden alleen vrij kleine oppervlakkige krassen weggepoetst. Wanneer de kras echt diep is en lang, is het toch een kwestie van spuiten denk ik .
Keep on roffeling :D

PieT111

Citaat van: mpT5 op 08-09-2003 18:10:38

'K zie niks  ???
Busje komt zo!

s©ub@

ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

Johann

Citaat van: mpT5 op 08-09-2003 18:10:38
daar zijn vakmensen die ook kleine schades en krassen weg kunnen werken

Citaat van: scub@ op 27-08-2003 11:27:31
heren; heren; heren....

ff rustig aan met poetsen; de 21e (september) staat de poetsdag voor leden van de 850club weer op het programma (hier kunnen ook kleine lakschades worden weggewerkt)...

deze poetsdag word profesioneel begeleid! dus is zeker de moeite ff de roffel nog dof te laten worden tot de 21e!

Helaas voor Pim.. :-\
Alleen 850 club leden.

)0H@N

Bij de accesoirehandel is er een middel te verkrijgen wat ook de diepere krassen voor een kortere periode weghaalt, (ongeveer 20 wasbeurten). Het pakketje bevat een stift van een soort van vetkrijt dat in de kras wordt gesmeerd waardoor de kras haast niet meer opvalt. Hierna is het aan te raden om de auto, met de daarbij geleverde kleurwax in te poetsen waardoor de kras opgaat in de rest.

Het product is van een zeer bekend merk, met dat schildpadje, ;) en kost ongeveer 12 euro.

Succes.
Thank you for flying with Volvo.