lambda sonde

Gestart door frip, 16-06-2006 13:49:38

Vorige topic - Volgende topic

frip

wie heeft raad? Onlangs heb ik in mijn 850 ( 2.5 10 V) uit '94 een nieuwe verdamper laten plaatsen. Nu bleek mijn lambda sonde stuk te zijn en moet vervangen worden. Bij Brezan een universele gehaald. Nu komt de kleurcode niet overeen met de 4 draden. AAn de originele sonde zit een rode, gele, witte en een zwarte draad. Aan de universele zitten 2 witten , een grijze en een zwarte. De grijze gaat naar de computer, de zwarte is de nul en beide witte meten de zuurstof in de sonde.  Is er iemand die weet welke draden ik waarop moet aansluiten?
Met vriendelijke groet,
Frans

thuur

Er is maar 1 kabel waar een meetwaarde uitkomt. De 2 witte zijn voor het voorverwarmen van het element. De kabel wat overblijft gaat aan de massa.

De kabels die jij beschrijft van de originele ken ik echter niet ???

Gr ;)

frip

nog even verder gekeken. De stekker die de draden van de sonde verbindt met de bedrading naar de motor, hebben de volgende kleuren: groen, groen/zwart,groen/grijs en zwart. In de service manual ( volvo 850'95) staat in een draadschema ;wit van de sonde aan groen, de andere witte  aan zwart, de grijze uit de sonde aan groen/grijs en de zwarte uit de sonde aan groen/zwart.
In mijn geval ga ik de draden die uit de sonde komen ( rood,wit,zwart en geel)
en die doorlopen tot in de stekker, doorknippen!! en volgens bovenstaande kleurcodes aansluiten.
Frans :-\