Bougies vervangen? Vraag 2 met foto's

Gestart door Render, 14-06-2006 14:52:43

Vorige topic - Volgende topic

Render

Hallo,

Ben zeer groen op dit forum en even zo groen met Volvo's. Heb veel aan m'n R5 GT Turbo gesleuteld en daar was het de kabel afwrikken van de bougies. Bij m'n T5 gebeurde er weinig, dus ben wat gaan draaien de kabel kwam wel wat omhoog, maar al gauw merkte ik dat dit tot niets leidde.
Moet wrikken of draaien?
En heb ik nu die ene kabel verneukt? Deze heb ik teruggeduwd en gedraaid, maar gaf weinig vertrouwen.

mehn

Citaat van: Render op 14-06-2006 14:52:43
Moet wrikken of draaien?

Bij de 850 zijn dat doppen die je samen met de kabel van de bougie af moet trekken.

edit: klikbaar plaatje toegevoegd

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Render

Thanx. Is gelukt, maar ik heb de eerst verneukt. Niemand heeft op korte termijn enkele bougiekabels, dus heb 5 nieuwe besteld bij Brezan.

Waarvoor is die olie?

De restant van de kapotte kabel zit er nog in. :-[

Verschil nieuwe en oude bougies

Maar nu het volgende probleem: hoe kom ik fatsoenlijk bij de derde bout van de verdeelkap?  >:(
Word er gek van.

Jeroentjuh

Gewoon ff je luchtfilterhuis weghalen, dan heb je alle ruimte bij de verdelerkap....

Maak die oliebende ook ff schoon anders zijn je nieuwe kabels strax zo weer overleden....
Vervang ook ff de ring van de oliedop, deze is waarschijnlijk hard en/of gebroken, daarom is het zo'n oliebende.....

Kijk wel ff of je de goeie kabels hebt strax, die van een turbo zijn anders dan de atmosferische modellen.....

Render

Citaat van: Jeroentjuh op 14-06-2006 17:16:23
Gewoon ff je luchtfilterhuis weghalen, dan heb je alle ruimte bij de verdelerkap....

Ik had de kap er al afgehaald, maar vond de rest nogal stevig vastzitten en was er daarom nog maar niet aan begonnen.

PaulBroere

heb je ook foto's van hoe het er onder de kap uitziet??

Vraag aan iedereen:
Zou het nu hebben de kap er ene keer uit zoorzorg af te halen, alles voorzichtig schoon te maken en dan waterdicht (eventueel randen invetten??) weer terugzetten. Dit om de betrouwbaarheid misschien te verhogen (tegen roerstvorming en vocht)

Groeten, Paul
Auto's:
- Porsche taycan Sport Turismo (2023)
- BMW Z4M Roadster
- Mazda MX-5

Render

Het regent nu wat hard, dus ben even gestopt.  :-\
Zal straks nog wat extra foto's maken.

animalT5R

Olie kan ook van de carterventielatie vandaan komen,naast je oliedop heb je die slang die naar de carterventilatie gaat.
Kijk eens of de sluiting nog goed is,en anders misschien eens je carterventilatie schoonmaken/vervangen.
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

Render

Citaat van: animal op 14-06-2006 18:13:48
Olie kan ook van de carterventielatie vandaan komen,naast je oliedop heb je die slang die naar de carterventilatie gaat.
Kijk eens of de sluiting nog goed is,en anders misschien eens je carterventilatie schoonmaken/vervangen.

Maar zou ik dan niet veel olie moeten verliezen. Tot nu toe (3/4 jaar) heb ik nog geen ollieplekken/lekkage geconstateerd.

M a r c

Citaat van: Render op 14-06-2006 17:33:09
Citaat van: Jeroentjuh op 14-06-2006 17:16:23

Ik had de kap er al afgehaald, maar vond de rest nogal stevig vastzitten en was er daarom nog maar niet aan begonnen.

De rest zit alleen nog maar met 2 plastic spreidmoeren vastgeklemd...

En NIEMAND had op korte termijn bougiekabels? Hoeveel setjes wil je hebben  ;D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Render

Citeer

De rest zit alleen nog maar met 2 plastic spreidmoeren vastgeklemd...

En NIEMAND had op korte termijn bougiekabels? Hoeveel setjes wil je hebben ;D

Ging inderdaad vrij gemakkelijk. Ben altijd wat huiverig met het loswrikken van onderdelen. Bougies, verdeelkap en rotor zijn vervangen. Volgens mij zat de oliedop er niet goed. Heb even proefgedraaid, maar zag geen olie verschijnen.

Bedankt iedereen.
Topic mag gesloten worden. Ben met een nieuw topic 'bezig'; koelingsproblemen en motorelectronica melding.