Verbruik V70 bi-fuel (classic)

Gestart door Estater, 18-06-2006 11:50:59

Vorige topic - Volgende topic

Estater

Na veel gezoek op internet ben ik er uit. Ik wil volvo gaan rijden vanwege de betrouwbaarheid, ruimte en comfort. Lang gekeken naar andere oplossingen zoals MPV's, maar in mijn budget kun je comfort dan wel vergeten.

Het model dat mijn voorkeur verdient is de V70 2.4 bi-fuel (classic model rond 2000). Ik kan daar echter geen verbruikscijfers van vinden. In de autoweek carbase kan ik alleen gegevens vinden van het nieuwe model V70 bi-fuel en het viel mij op dat deze toch minder zuinig rijdt. Als ik de niet bi-fuel uitvoeringen van de 2.4 140pk vergelijk rijdt de classic wat zuiniger, 8,6/100 tegen 9,1/100.

Weet iemand het verbruik (en evt het gewicht) van een bi-fuel V70 2.4 classic op benzine en gas? (Fabrieksopgave of eigen ervaring)

Vulk

)()()sT

Ik weet even niet of er hier veel leden zijn met de bi-fuel wagens...

De meeste leden hebben het oudere type (2.5) met LPG.
De eerste bi-fuel exemplaren hadden nogal wat probleempjes geloof ik...

De 2.4 motor heeft geen hydraulische klepstoters meer en dat is i.c.m. LPG wat minder....

Anyway, er is veel over geschreven hier....

Verbruik ligt aan jezelf... Er zijn mensen hier die boven de 1:11 zitten misschien, maar ook met 1:6 op gas ;)

Succes met zoeken!

mehn

Citaat van: )()()sT op 18-06-2006 12:46:55
Er zijn mensen hier die boven de 1:11 zitten misschien, maar ook met 1:6 op gas ;)

Moet je me daar nu elke keer weer aan herinneren? ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

GeertG

Citaat van: mehn op 18-06-2006 14:45:27
Citaat van: )()()sT op 18-06-2006 12:46:55
Er zijn mensen hier die boven de 1:11 zitten misschien, maar ook met 1:6 op gas ;)

Moet je me daar nu elke keer weer aan herinneren? ;D

Oooohhhhh, was jij dat ?  ;D
Ik dacht al dat ie mij bedoelde  :-\
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

Estater

Bedankt voor de reacties. Kom inderdaad nogal wat negatieve berichten op internet tegen over de V70 2.4 bi-fuel. Ik vond sommige occasions ook al een beetje aan de goedkope kant.

Helaas kom ik waarschijnlijk niet meer op het forum.......ik ga een mercedes 220 TE kopen. Ben er helemaal verliefd op geworden 8)

Eugene

Citaat van: Estater op 19-06-2006 23:13:53
Helaas kom ik waarschijnlijk niet meer op het forum.......ik ga een mercedes 220 TE kopen. Ben er helemaal verliefd op geworden 8)

Oei ::)

Ach, verstand komt met de jaren :P

If it's not blown, it sucks...