airco pomp aan-uit

Gestart door Hans1996, 19-06-2006 11:14:06

Vorige topic - Volgende topic

Racingbrick

Op 22 jul  424 km gereden bij ruim 30 graden, toen viel mij al op dat de pomp 4sec aan/ 4 sec uit aan het "plegen "was.
Het systeem is zoals eerder aangegeven afgeperst/gevacumeerd en etc.
Ja, je vroor de wagen uit in mei/jun , echter daar is nu een eind aan gekomen.
Gisteren met 23 graden toch nog eens gereden en goed opgelet, helaas is de fut er uit, koelt bijna niet meer met de ECC op 18 a 20 graden ingesteld blijft de blower als een gek blazen omdat de ac het niet koud kan krijgen.

Dus... toch een lek systeem, in 6-7 maanden de fut er uit, moet een lekkage zijn.
Condensor ziet er redelijk goed uit...(optische inspectie).

Toch maar zo'n Castrol 3 in 1 setje overlaten komen uit de USA?

Wat zeggen jullie van het anti lekspul in die Castrol kit? werkt dat echt?

De uil

'k heb gisteren de auto naar autotemp Elst gebracht. Na vernauwing van de luchtspleet bij de magneetkoppeling dmv 3 segerringetjes (€ 1,50) werkte dat weer goed. De pomp bleef echter om de 3-4 sec. aanslaan. Volgens de aircoman is zo goed als zeker de verdamper kapot, hij kaném voor € 120,- leveren. Ik mag hem er dan zelf '"even"inzetten!

De man bezwoer me nooit gebruik te maken van dichtingsmiddelen, want zo zei hij die maken de apparatuur om af te persen etc. kapot!  Bovendien gaan steeds meer bedrijven daar naar kijken en je loopt dus het risico dat geen enkel bedrijf je wil lpen wanneer je kwade stoffen in het circuit brengt!
Of laat ik mij wat wijs maken?? >:(
Voorlopig koeltíe weer ff   4,1 graden C! nadat er weer koelmiddel was bijgevuld..  Ben benieuwd hoelang...

Racingbrick

:o
Ik denk dat ze het meer over de vacumeer spullen hebben, het persen zal weinig invloed hebben..

Het inbouwen van de verdamper is geen kinderachtige klus trouwens.
Tevens ben ik er achter gekomen waarom juist die 850/70serie verdampers allemaal kaput gaan.
Er blijft condens vocht op liggen, en uiteindelijk rot hij dan door, maar niet getreurd, na 2 modelseries te hebben gehad met die problemen heeft men bij de nieuwe modellen een droogblaas functie geimplementeerd bij de verdamper...
Dan zou het spul langer mee moeten gaan....

850blues

Citaat van: De uil op 03-08-2006 23:24:50
'k heb gisteren de auto naar autotemp Elst gebracht. Na vernauwing van de luchtspleet bij de magneetkoppeling dmv 3 segerringetjes (€ 1,50) werkte dat weer goed.

Grappig om te lezen. 'k Ben daar een maand of 2 a 3 geleden geweest voor een aircocheck. Ik had van het forum wat foto's + de tip van de segerringetjes uitgeprint en meegenomen.
Toen ik dit daar opperde werd dat niet echt serieus genomen (voor de rest overigens goed geholpen).

Kennelijk duurt het even om iets van een ander aan te nemen .... ::)
2016 => ....         | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016 | 854 2.5 10v '96                  | 118dkm --> 249dkm

Automatic-freak

Even off-topic;  ;)

''Kun je de ruimte die de magneetkoppeling heeft ook meten als de riem er nog op zit, of moet je echt de riem eerst verwijderen en dan meten ???"

(Mijn magneetkoppeling heeft met riem gemonteerd een speling van 0,7-0,75... en de pomp schakeld zo ongeveer rond de 10 seconden in en uit !!!
Zouden er toch wat ringetjes verwijderd moeten worden of ligt het probleem elders; airco is vandaag opnieuw afgevuld !!!) :o

Mvg Erik

daytonawim

De speling kan je meten met de snaar er nog om, gewoon met een voelermaatje
voor het oplossen van de speling moet je pas het e.a. demonteren/verwijderen

Doet ie dat om de 10 seconden ook als je de temp regeling om blauw hebt staan
op zijn koudst dus ????
Of alleen als je em op 20 graden hebt staan ?

Automatic-freak

Citaat van: daytonawim op 16-08-2006 23:04:34
De speling kan je meten met de snaar er nog om, gewoon met een voelermaatje
voor het oplossen van de speling moet je pas het e.a. demonteren/verwijderen

Doet ie dat om de 10 seconden ook als je de temp regeling om blauw hebt staan
op zijn koudst dus ????
Of alleen als je em op 20 graden hebt staan ?

Dat doet ie met de temp. op de koudste stand en dan de ventilatie op stand 1 of 2 (ik heb gewone airco; geen clima...)
Zowel stationeer als onder het rijden (bv. bij constant 50-60 km/uur)....

Automatic-freak

Wil ik vandaag mijn magneetkoppeling afstellen; heb ik toch een heel andere magneetkoppeling als op de afbeeldingen (geen ruimte voor M5 boutjes...).
Zou het dan toch een Deltamill zijn ....  ???

Kan iemand mij vertellen of je deze ook af kan stellen, of is dat om de een af andere redenen niet nodig .... ??? ::) :-\

Is het dan normaal dat hij om de 10 seconden aan en uit schakelt en dat dit zo duidelijk hoorbaar is achter het dashbordkastje .... :(

Erik