G3 of nie

Gestart door pac, 27-02-2006 09:58:29

Vorige topic - Volgende topic

pac

onlangs een 850 2.5 op lpg gekocht. Nu is de vraag of ik er G3 in kan plaatsen. Ik heb verschillende geluiden gehoord m.b.t. het bouwjaar. De een zegt dat er vanaf 1993 G3 in kan de ander verteld dat het pas vanaf 1996 kan. Wie heeft gelijk. Diegene die een goed G3 inbouwstation weet in de buurt van Utrecht....ik hou aanbevolen.

Paul

FGG

Het hangt af van de emissienormen van je auto. Wanneer je een vermelding op je kenteken hebt (U9, geloof ik) zal 't geen G3 worden. Mijn gegevens liggen nog bij 't RDW (850 uit 93) en 't zal er om spannen.
FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

daytonawim

Zoals je in andere theads lezen kan is het omzetten van deze auto een probleem ( g2 naar G3) maar als er een nieuwe installatie ingezet wordt is de kans groot dat ie op G3 komt, mist die ook zo wordt aangevraagd ( weinig controle door RDW ) :-)

spydi

Ik ben vandaag even bij Bazuin in Winschoten geweest voor het ombouwen van mijn gewone tank naar een ringtank,daar heb ik gelijk even gevraagd naar het om zetten naar G3,daar zeiden ze dat ze een formulier op sturen met de aanvraag en motorcode naar het RDW,en als je geluk hebt komt ie er door,dat moeten we dus nog even af wachten jullie horen van mij

FGG

Citaat van: spydi op 21-06-2006 20:27:16
Ik ben vandaag even bij Bazuin in Winschoten geweest voor het ombouwen van mijn gewone tank naar een ringtank,daar heb ik gelijk even gevraagd naar het om zetten naar G3,daar zeiden ze dat ze een formulier op sturen met de aanvraag en motorcode naar het RDW,en als je geluk hebt komt ie er door,dat moeten we dus nog even af wachten jullie horen van mij
Ik denk dat je bij een specifieke aanvraag ipv een nieuwe inbouw minder kans van slagen hebben. Ik neem aan dat ze bij 't RDW dan iets anders kijken.

spydi

We zien het van zelf jongens,we hebben in principe weinig te verliezen,behalve drie tientjes per maand

Na 7 juli horen jullie er meer van

Geert-Jan

Citaat van: spydi op 21-06-2006 20:27:16
"off-topic" mag ik vragen wat het omzetten van de tank kost?

Ik heb hier een offerte liggen van precies €850!!!! toeval?

Volvo850Club lidnr.0504409

spydi

Hoe zo toeval eigenlijk ???

Staat ook in een ander topic van mij,ik had een offerte van 820,- euro,toen heb ik even op het forum een topic geopend en las verschillende bedragen,dus heb ik nog wat offerte's op gevraagd en dat varieerde van 500,- (Bazuin Winschoten) tot +/- 900,- (Ruissen Wezep) dus ik ben vandaag maar even naar Bazuin geroffeld om een afspraak te maken en even kijken en te vragen naar de G3 regeling,tis wel 1,5 uur rijden maar ja we rijden toch op LPG dus roffel maar raak

Geert-Jan

Citaat van: spydi op 21-06-2006 23:18:52
Hoe zo toeval eigenlijk ???

850 laat ik daar nou in rijden ;D

Welke inhoud is de ringtank van €500?

Ik zou in mijn geval bruto 26 liter minder kunnen tanken wat ik vrij veel vindt.
Nu staat er zo'n kolos van 70 liter bruto achter de bank.

Volvo850Club lidnr.0504409

spydi

Hoi Geert-Jan de tanks zijn allemaal het zelfde omdat ze gewoon het gat van het reservewiel op meten van de 850 die tank die er bij mij in komt zat ook rond de 45 liter

spydi

Oh ja waarom moeten die gasboeren eigenlijk verdienen aan een G3 aanvraag,voor een kijkje onder de motorkap,formuliertje in vullen en een envelop op de bus doen,de RDW doet het werk volgens mij

FGG

Citaat van: spydi op 22-06-2006 00:42:39
Oh ja waarom moeten die gasboeren eigenlijk verdienen aan een G3 aanvraag,voor een kijkje onder de motorkap,formuliertje in vullen en een envelop op de bus doen,de RDW doet het werk volgens mij

Hoeveel vroeg ie daarvoor, dan?

Citaat van: spydi op 22-06-2006 00:42:39
de RDW doet het werk volgens mij

Nou, dat valt ook nog te bezien. Ik rijd ook op G3. ;D

spydi

Ja het zal allemaal wel niet zo snel gaan denk ik,aanvraag G3 heb ik nog geen bedrag over gehoord ???