EBC yellow stuff

Gestart door Oele, 22-06-2006 00:03:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Oele

http://www.ebcbrakes.com/Automotive.html

Yellow stuff voor circuit werk, schijnen zelfs goed te remmen als ze koud zijn..



Is dit wat!? Zijn ze te leveren voor de 850?

"Although a full race material and capable of high temperature use with very good wear life, this new formulation sets a new trend in race type brake pad compounds. The "bite" from cold is superb which is uncommon with race materials (normally requiring warm-up) and makes this a pad which can be safely used on the highway as well as on the race track. This new formulation was used by numerous championship race and rally drivers in 2004 and is truly a milestone in brake pad material development."

VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

elianmars

Ik moet zeggen dat de Redstuff blokken, die ik gisteren gemonteerd heb, ook goed remmen als ze koud zijn.

Ik merk geen verschil met remmen tussen koude en warme blokken. Misschien is 't er wel, maar dan is het zó minimaal, dat ik het niet merk.

Jeroentjuh

Citaat van: elianmars op 22-06-2006 00:10:22
Ik moet zeggen dat de Redstuff blokken, die ik gisteren gemonteerd heb, ook goed remmen als ze koud zijn.

Ik merk geen verschil met remmen tussen koude en warme blokken. Misschien is 't er wel, maar dan is het zó minimaal, dat ik het niet merk.

Ik kan het echt goed merken, rem maar eens goed hard als het spul nog koud is.....

elianmars

Citaat van: Jeroentjuh op 22-06-2006 00:15:28
Citaat van: elianmars op 22-06-2006 00:10:22
Ik moet zeggen dat de Redstuff blokken, die ik gisteren gemonteerd heb, ook goed remmen als ze koud zijn.

Ik merk geen verschil met remmen tussen koude en warme blokken. Misschien is 't er wel, maar dan is het zó minimaal, dat ik het niet merk.

Ik kan het echt goed merken, rem maar eens goed hard als het spul nog koud is.....

Dat deed ik vanmorgen en alles wat ik op de passagiersstoel had liggen, vloog met een rotgang onder het dashboard..... :P

Maar zoals ik al zei: ik was dus de standaard blokken (en een weekje Textar blokken) gewend.

Eugene

Citeer
Maar zoals ik al zei: ik was dus de standaard blokken (en een weekje Textar blokken) gewend.

Dat verklaart veel :P

Ik denk dat die Yellow's enorm slecht remmen als ze koud zijn. Red's is nog te doen, maar zon Racepad is echt kl*te als ie koud is. En koud betekend dus ook als je op de autobaan rijd en 5 minuten niet remt en dan een noodstop moet maken.... :-\

If it's not blown, it sucks...

Emiel

Oele, wat zoek je qua remmen? Mogen ze piepen bij afremmen? Wat heb je nu 280, 302? De Pagids die ik heb functioneren erg goed, zijn circuitblokken. Bij 280mm willen ze een beetje rammelen, bij 302 waarschijnlijk niet. Het bijt als een idioot, zowel warm als koud. Nadeel is dat ze graag willen piepen (vind ik een voordeel ;D) en flink wat remstof produceren. Na rondje Ring geven ze geen krimp.

Heb ze bij Rica vandaan, staan niet op de site van www.pagidusa.com, is van een ander merk auto, maar dat kan Roel je wel vertellen.

Emiel.... 8)

JCviggen

Tsjah PR praatjes  ;D

Ff wat ervaringen afwachten misschien?

Ik ben er al lang mee bezig om geschikte remblokken te vinden en het is geen pretje!

Pagid merk ik toch ook nog goed het verschil tussen koud en warm, maar eerlijk gezegd boeit me dat niet echt...als je blokken koud zijn en je moet flink remmen trap je toch gewoon wat harder op't pedaal  :P

Emiel, de pagids rammelen idd niet...ze zijn groter ook dan de originele en bedekken méér dan de hele schijf. Gaat er wel leuk uitzien als ze wat versleten beginnen te raken  ;D
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Zippo

Heb de rode op de AP's!
Ze ankeren echt wel goed hoor, koud en warm ;)



ps piepen doen ze ook nie  ;D

Jeroentjuh

#8
Heb ik dan een slecht setje rode?  ;D

Remmen koud niet al te goed (vind ik)
Piepen als een gek
En rammelen ook nog eens (302mm)

Als ze aan vervanging toe zijn ga ik toch voor Ferodo DS2500 (goeie ervaringen mee)

Zippo

Citaat van: Jeroentjuh op 23-06-2006 00:16:41
Heb ik dan een slecht setje rode?  ;D

Remmen koud niet al te goed (vind ik)
Piepen als een gek
En rammelen ook nog eens (302mm)

Als ze aan vervanging toe zijn ga ik toch voor Ferodo DS2500 (goeie ervaringen mee)

Zal wel met de set-up te maken hebben!

M a r c

Heb met 302mm CTF in combinatie met Red-Stuff nooit problemen. Piept even in het begin maar daarna niet meer en remt écht goed. Vraag maar aan Tom die laatst bij een demonstratie bijna op het dashboard lag  ;D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

JCviggen

Met standaard blokken rem je nauwelijks minder hoor...eenmalig dan  :P

Gaat niet over het remmen maar over hoe herhaalbaar het is (tenzij bij zeer hoge snelheden dan)
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Oele

Citaat van: JCviggen op 23-06-2006 13:06:01
Met standaard blokken rem je nauwelijks minder hoor...eenmalig dan  :P

Gaat niet over het remmen maar over hoe herhaalbaar het is (tenzij bij zeer hoge snelheden dan)

Precies!

Hier een review over de Yellowstuff

http://www.clubwrx.net/forums/showthread.php?t=141277
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

M a r c

Citaat van: JCviggen op 23-06-2006 13:06:01
Met standaard blokken rem je nauwelijks minder hoor...eenmalig dan  :P

Gaat niet over het remmen maar over hoe herhaalbaar het is (tenzij bij zeer hoge snelheden dan)

Goh... dat wist ik niet  ::)  ;)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Johann

Citaat van: M a r c op 23-06-2006 13:18:32
Citaat van: JCviggen op 23-06-2006 13:06:01
Met standaard blokken rem je nauwelijks minder hoor...eenmalig dan  :P

Gaat niet over het remmen maar over hoe herhaalbaar het is (tenzij bij zeer hoge snelheden dan)

Goh... dat wist ik niet  ::)  ;)

Dacht ik al..   ;D

Als ik alle ellende zo aankijk betreffende de remmen dan is eigenlijk geeneen combinatie die er nu echt uitspringt.
Ik denk dat repeteerbaarheid belangrijker is dan absolute remkracht ja. Dan maar iest meer meters zolang het maar heel blijft.