Krakend en ruisend geluid na inbouw speakers/versterker

Gestart door Patrick_24, 09-07-2006 11:59:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Patrick_24

Luitjes,
Nu heb ik zonet 4x55 watt RMS speakers van 13 cm (JBL) en 4 tweaters (incl scheidingsfilter) ingebouwd in de voor- en achterdeuren. Ook een versterker van JBL 4x 60 watt RMS achterin gebouwd.

Het vervelende is dat het geluid best wel misvormd is. Stemmen en hoge tonen in muziek trillen. Daarnaast kraakt het geluid aanzienlijk, zodra je het volume harder zet dan fluisterniveau. Wanneer ik het volume boven de 7 draai ( min=0, max =30) dan gaat al het geluid uit, en lijkt het net of de radio uitstaat.

De kabels heb ik allen netjes gesoldeerd en afgeplakt. De versterker loopt naar de + pool van de accu, langs de linkerkant van de auto. De RMA en signaalkabel lopen langs de rechterkant van de auto. De - pool heb ik in een gat geschroefd van de aluminium onderkant van de hoedenplank. Dat gat heb ik rondom eerst kaalgeschuurd.

Wie o wie kan mij vertellen wat ik verkeerd gedaan heb of wat het euvel is en heeft mogelijke oplossingen?

Alvast bedankt.
850 2.5i 20v Aut, Kawasaki ZZR600: 2 kanonnen

Patrick_24

Er lopen nieuwe kabels naar alle speakers (of eigenlijk de scheidingsfilters) alleen heb ik het originele draad dat door het rubber in de deurscharnieren loopt laten zitten en ervoor en erna de nieuwe draden gesoldeerd. (omdat het zo goed als onmogelijk is om door dat rubber een nieuw draad te trekken.
850 2.5i 20v Aut, Kawasaki ZZR600: 2 kanonnen

thuur

Lijkt alsof je de speakeruitgang van de radio op de line input hebt gezet..


Gr 8)

Patrick_24

#3
De speakers zijn nieuw besteld, en de versterker ook.

Op de achterkant van de radio zitten maar 2 tulp uitgangen. Rood en wit.
Op de versterker zitten 2 tulp ingangen voor vóór en achter. Rood en wit.
De line out van de radio moet dan toch echt op de line in van de versterker. Logisch ook.

Gelukkig hebben enkelen van jullie gereageerd op mijn probleem. Mijn dank daarvoor.
Inmiddels ben ik erachter wat het euvel was....de stelknop input-level stond te hoog. Toen ik deze op de meest minimale stand draaide, werd het geluid helder en normaal. Ook wanneer ik de radio zelf harder zette, bleef het geluid normaal.

Wéér wat geleerd. Toch bedankt voor de reacties.

(edit) het probleem is schijnbaar toch NIET verholpen. De muziek kan wel wat harder dan voorheen, maar kraakt nog steeds of valt weg bij een bepaald niveau dat nog lang niet boven praatniveau komt. GRrrr
850 2.5i 20v Aut, Kawasaki ZZR600: 2 kanonnen