Airco aan foutcode 1-4-3

Gestart door Pjot, 20-06-2006 14:16:57

Vorige topic - Volgende topic

Pjot

Met de airco aan loopt mijn T5, nog steeds bijzonder teleurstellend. Na het schoonmaken (door de dealer) van het gasklephuis is er al enige progressie geboekt, de auto schokt minder.
Nog steeds wanneer de airco is ingeschakeld en de voet gaat van het gaspedaal dan gaat de auto vanzelf in de ankers (of te wel remt ineens heel zwaar af op de motor).
Nu komt er echter bij kijken dat het lamda sonde signaal vrij vaak aangaat met een ingeschakelde airco. De foutcode die dan valt uit te lezen is 1-4-3.

Mijn gevoel zegt dat er in de auto van alles mis gaat met de benzine toevoer, verhoudingen, inspuiting etc......
Zo las ik op dit forum ook dat er van onder de achterbank een bepaald geluid kan komen wat te maken heeft met de benzine toevoer.....
Nu heb ik dus ook een geluid, naar mijn idee komt het van de achterkant van de auto vandaan en klinkt het wanneer je het gas intrapt (maar dan ook geheel willekeurig, dus niet de hele tijd als je het gas in trapt). Het geluid valt het beste te omschrijven als een knars / ratel. Met de ramen open is het geluid nog duidelijker te horen......

Met name dat dus dit geluid voor mijn gevoel van achteren komt vind ik vreemd....Kan het eventueel dan ook nog iets in de aandrijving zijn?

mehn

Citaat van: Pjot op 20-06-2006 14:16:57
Nu komt er echter bij kijken dat het lamda sonde signaal vrij vaak aangaat met een ingeschakelde airco. De foutcode die dan valt uit te lezen is 1-4-3.

Die code 1-4-3 komt uit gaatje B1?

Dan betekent het dat de temperatuursensor van de airco aan de passagierskant geen of een verkeerd signaal geeft.
Die zit achter de handgreep boven de passagiersdeur achtrer het roostertje.
Meestal zit er teveel vuil in het ventilatortje dat daar ook zit.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Pjot

mehn

Citaat van: Pjot op 22-06-2006 12:51:39
Nee, gaatje B2!

B2 is van je cruise control, niet van de airco.

1-4-3 bestaat volgens mij niet als foutmelding bij de cruise control ???

XC60 D4 AWD:

Pjot

De lambda sensor brandt, dan is toch al uberhaupt de cruise control niet aan de orde???

mehn

Citaat van: Pjot op 22-06-2006 15:18:53
De lambda sensor brandt, dan is toch al uberhaupt de cruise control niet aan de orde???

Nee, en de airco ook niet lijkt me. B2 is van de Cruise Control, dat is iig een ding dat zeker is ;)

XC60 D4 AWD: