enge verhalen over krukaskeringen..

Gestart door cunel, 14-06-2006 10:30:37

Vorige topic - Volgende topic

cunel

Halllo,

Ik lees veel " enge" verhalen over problemen met krukaskeringen :dure reparatiekosten en vaak nog escalaties daarna dus dat er dan meer bijkomt wat vervangen moet worden. :-\

Zelf heb ik daar godzijdank nog geen last van gehad.!

Mijn vraag : hoe ontstaan deze problemen/bij welke km stand/en hoe kan je het voorkomen.?

groeten

Tim 

ed

Even zoeken op krukaskeerring en er gaat een wereld voor je open. Er is al heel erg veel over geschreven.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Eugene

zoek ook maar eens op Carterventilatie, dat is namelijk de oorzaak. het is niet echt kmstand afhankelijk, maar het is wel te voorkomen door de carterventilatie regelmatig schoon te maken.

If it's not blown, it sucks...

Ludo

Citaat van: Eugene op 14-06-2006 11:29:06
zoek ook maar eens op Carterventilatie, dat is namelijk de oorzaak.

ik wil wel eens weten welke oorzaak er nog kan zijn.
mijn carterventilatie is helemaal zuiver (uit de leidingen en het 'potje' durf ik zelfs m'n soep etenĀ  ;) ) maar toch is de achterste krukaskeerring eruit geblazen.

cunel

Citaat van: ed op 14-06-2006 10:31:49
Even zoeken op krukaskeerring en er gaat een wereld voor je open. Er is al heel erg veel over geschreven.

Dat is ook wel zo alleen zijn het allemaal verschillende onderwerpen waar soms maar een stukje over staat ik heb tot nu toe geen duidelijke uitleg gelezen van de oorzaak en preventie.

De laatste reactie van carterhuis/ventilatie is voor meer gemnoeg info om verder te zoeken.

merci beaucoup! :D

Johann

Citaat van: Ludo op 14-06-2006 12:11:25
Citaat van: Eugene op 14-06-2006 11:29:06
zoek ook maar eens op Carterventilatie, dat is namelijk de oorzaak.

ik wil wel eens weten welke oorzaak er nog kan zijn.
mijn carterventilatie is helemaal zuiver (uit de leidingen en het 'potje' durf ik zelfs m'n soep etenĀ  ;) ) maar toch is de achterste krukaskeerring eruit geblazen.

Volgens mij is Volvo in '96 of '97 met een ander type keerring gekomen welke het langer moet uithouden.
De keerring kan natuurlijk al op z'n donder hebben gehad. Lang staan kunnen ze blijkbaar ook niet goed tegen.

ed

Bij mij ('97-er) is ie er ook bij 190.000 uit gegaan. Dus of het waar is.....
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Racingbrick

Nou, ik had in 2000 een nieuwe S70 2,4 aut, daar lekte hij al na 40.000 km, dus wat Volvo aan mod heeft gedaan is mij ook niet duidelijk.
Bij 140.000 was hij nog niet lek...Maar toen moest de wagen terug naar de lease maatschappij..

Guido_Smit

Ik heb bij mijn 850glt van 1992 tussen km stand van 200.000-230.000km beide nieuwe keerringen moeten laten vervangen. Daarna nooit meer(km stand nu reeds 510.000km!)en het blok is nog keurig droog van onderen. Bij de APK stonden de monteurs er ook nog van te kijken dat ie zo droog was.
Eigenlijk wel vreeemd dus,maar wel aangenaam :).

Groeten: Guido