Sta ik naast een maybach.....ik verbaas me....dat ding heeft twee remklauwen

Gestart door Enno, 28-06-2006 23:35:16

Vorige topic - Volgende topic

Enno

Zit vandaag in de volvo.....sta bij het stoplicht naast een echte Maybach...ruim een jaartje oud...ik zie tot mijn stomme verbazing (ik hoop dat ik het goed gezien heb...dat dat ding dubbele remklauwen heeft...eentje aan de voorkant & eentje aan de anderkant van dezelfde remschijf...

Zou dat een beetje remmen?

elmarconi

Gezien het feit dat een lege Maybach al 2800 kg weegt zal daar meer dan gemiddelde aandacht aan de remmen zijn besteed.

--edit-- gewicht verduidelijkt
--
Autogas Inside . . .

Rayman

Hmmm...Wat doet zo'n sloep...550 pk?
Gewicht: 2,8

Eerder noodzaak dan luxe lijkt me.

Enno

commentaar van Maybach een uitzonderlijke auto moet ook een uitzonderlijk remsysteem hebben....ziet er wel stoer uit...

daytonawim

Mm, ondanks het hoge gewicht van de maybach ga je dit met je R
afleggen denkt ik :-)

20kleppertje

stond je niet naast een mercedes actros?? zit ook haast geen verschil in

blijft mercedes he

Peth©oni

Citaat van: V70Enno op 28-06-2006 23:40:05
commentaar van Maybach een uitzonderlijke auto moet ook een uitzonderlijk remsysteem hebben....ziet er wel stoer uit...

Jaguar Sport heeft dat ook....

kan zo gauw even niet een plaatje vinden, maar de XJRS bv.....

FGG

Citaat van: Rayman op 28-06-2006 23:37:18
Hmmm...Wat doet zo'n sloep...550 pk?
Gewicht: 2,8

Eerder noodzaak dan luxe lijkt me.

Maybach 57S, 612 pk, 1000Nm. Kan geen kwaad een exta klauwtje, lijkt me zo ;)

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

thuur

Citaat van: www.autointell.netThe Maybach's high level of handling safety is assisted by the innovative Sensotronic Brake Control (SBC™) braking system developed by Mercedes-Benz, which features two central control units, two high-pressure reservoirs and two hydraulic units in the case of the Maybach. This means that this high-end car is equipped with a total of eight braking circuits, while internally ventilated front disc brakes, each with two callipers, ensure reliable deceleration.

Gr 8)

The Driver

Een ferarri heeft achter ook 2 remklauwen per wiel. Vraag me niet waarom achter, maar het zal wel zijn functies hebben.

Eugene

Citaat van: The V70R Driver op 29-06-2006 15:32:22
Een ferarri heeft achter ook 2 remklauwen per wiel. Vraag me niet waarom achter, maar het zal wel zijn functies hebben.

Die 2e achter bij Ferrari is voor de handrem

If it's not blown, it sucks...

luuk

Op deze site staan er ook fotos van ......, kan ze niet kopieren :-[, maar wel mooi spul :)

www.maybach-manufaktur.com

Gr Luuk

Mod edit: 2 bijna identieke posten samengevoegd