Snelste 850 van de club

Gestart door Johann, 29-06-2006 22:32:30

Vorige topic - Volgende topic

Johann

Citaat van: Turbobiker op 01-07-2006 15:31:41
Mmmh, effe niet op het forum en mijn 'geheime' project staat er al....

Maar is nog lang niet klaar, alle info volgt (zeer) binnenkort... ;D ;D

Doet ie 't nog?

Turbobiker

Laat ik wat geruchten de wereld uit helpen: nee, ik heb geen garret 2871 en nee, ik heb lang geen 380pk ;D (Sorry Eugene, heb je op het verkeerde been gezet ;) ) Ben ook niet de snelste van de club.

En ja, hij doet het nog.

Meer info volgt...
De Tussenpaus

M a r c

Nou dan kan dit topic wel weer dicht dan?   ;)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

animalT5R

Nee....word vervolgd ...
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

Eugene

Citaat van: Turbobiker op 01-07-2006 22:10:19
nee, ik heb geen garret 2871 en nee, ik heb lang geen 380pk ;D (Sorry Eugene, heb je op het verkeerde been gezet ;) )

hehe, nu word ik erg nieuwsgierig ;)

If it's not blown, it sucks...

Turbobiker

Momenteel ben ik met trots in ieder geval de langzaamste...

Van de week plaats ik foto's

"I like (to) move it, move it, I like to... move it" ::)
De Tussenpaus

Emiel

Gnegnegne. Standaard de helm op in de auto!

Turbobiker

Nog maar een keer de 'voor' afbeelding. Moeten jullie het even mee doen. (de 'na' staat trouwens als eerste foto in dit topic ::) ) Andere foto's gaan volgen, maar heb zelf geen camera. (geld gaat in andere dingen zitten ;D )

Gewoon maar een flinke update. Op de foto zijn de drijfstangen vervangen, het zwakke punt van de 850 motor. Daarvoor is niet de hele motor verwijderd, maar alleen de kleppendeksel en de carterdeksel. Is misschien niet de allermooiste manier, want zo kan je niet alle onderdelen helemaal schoon maken, wat wel zou kunnen als je de hele motor uit elkaar trekt. Maar het heeft als voordeel dat het sneller gaat en dus veel goedkoper is. Zuigerveren zijn nog vervangen en verder bij het weer dichtschroeven van het geheel het één en ander aan pakkingen, dichtingen en riemen.

De turbo ligt ook al een beetje mooi te wezen. Een Garret 3071. Dus geen 2871. Is geen heel specifieke reden voor. (alhoewel het zo zou kunnen zijn dat een ander forumlid de 2871 net effe snel voor mijn neus wegsnaaide ::) ;) ;D ) 3071 komt wat later op gang maar geeft bovenin veel meer lucht, dus meer vermogen. Downpipe moest aangepast worden, is zeer netjes gebeurd. Heb ook een hele mooie luchtinlaatbuis met het één en ander aan blauwe leidinkjes, staat wel stoer.

Verder is er nog helemaal niets veranderd. Dat heeft een reden en daar knelt nu ook de kous. De reden is dat ik het ombouwen ietsje krap gepland had en ik de wagen nodig had. Ik had namelijk al een afspraak staan om een paar echte remmen te laten monteren. Zitten dus sinds verleden week Mov'it remmen onder. En die remmen zo hard dat nu blijkt mijn motorblok niet goed vast zat en dat bij het eerste verkeerlicht dwars door de radiateur naar buiten kwam ;D Dat laatste dan net niet, maar zo voelt het wel ;D

Probleem is dus dat de originele injectoren nog steeds gemonteerd zitten. Die doen het prima tot 320pk, maar de kans is dat ik nu al met meer rond rijd... ;D De chip is ook nog niet aangepast en dat betekent dat ik boven de 3000 toeren 1.2 bar draai en boven de 5000 zelfs ruim 1.3. De V70R van Johann leverde met eenzelfde turbo bij 1.2 bar 400pk... Ga ik niet redden, maar ik ga wel over het vermogen heen dat ik met de 19T haalde (320pk) Dus is echt gasgeven momenteel even tricky. Ook kom ik voor de zekerheid nog maar niet boven de 5000 toeren en zorg ik dat mijn turbodruk mooi binnen het witte vlak blijft. Nu al merk ik dat de 3071 zeer snel opspoelt. De turbo lijkt wel gekoppeld aan het gaspedaal. Maar tot 3000 toeren levert de motor nauwelijks druk. Daarboven stijgt het vermogen echt explosief, zelfs met 3/4 gas vind ik het al bijna eng ;D Is dus een soort aan/uit karakter wat met een 2871 waarschijnlijk minder is. Wil ik rustig rijden dan gaat dat prima, krijg ik haast, moet ik echt gaan schakelen...

Maar goed, volgende week gaan we weer verder aan de motor. Injectoren en nog wat klein spul en de software aanpassen. Er ligt ook nog ergens een Quaife die we er in moeten proppen.

Dan zijn we een heel eind op weg, ook al blijft er nog wel het één en ander te wensen over, maar dat komt wel weer eens...

O ja, dit alles wordt door RICA in Wateringen gedaan. Erg lekkere koffie daar, voor taart moet je zelf zorgen ;D

Na volgende week plaats ik echte 'na' foto's en ik zal eens een overzicht maken van wat het ongeveer kost. Wil ik meteen aanmerken dat ik het ook had kunnen laten bij de drijfstangen en eventueel de injectoren en dus gewoon met de 19T verder had kunnen gaan. Scheelt heel veel geld en had al best een flinke smak vermogen op kunnen leveren. Is waarschijnlijk interessant voor meerdere forumleden ;D ;)

(en dan moet ik ook nog Ed zijn 'oude' Koni's er onder gaan schroeven...)
De Tussenpaus

Johann

Turbobiker

De Tussenpaus

Rudi

Mooi werk turbobiker,die pk zucht blijft immer aanwezig ;D                                                                        
Dr.Go-Fast...

Emiel

Kreeg zelfs bloemen... ::)

Citaat van: Turbobiker op 11-07-2006 21:43:59
Wil ik meteen aanmerken dat ik het ook had kunnen laten bij de drijfstangen en eventueel de injectoren en dus gewoon met de 19T verder had kunnen gaan. Is waarschijnlijk interessant voor meerdere forumleden ;D ;)

19T's zijn helaas moeilijk aan te komen.... :-[

volvos60t5

Citaat van: Emiel op 11-07-2006 21:58:23

Staat er één op marktplaats te koop!
Aangezien quoten in de Signature hier de norm is geworden:      
Citaat van: ed op 31-07-2006 20:10:10
Zoals je ziet behoor je toch echt tot de allersnelsten.

The Driver

johan283

Citaat van: volvos60t5 op 11-07-2006 23:00:58
Citaat van: Emiel op 11-07-2006 21:58:23

Staat er één op marktplaats te koop!

Waardan als ik op 19T zoek kan ik niks vinden op marktplaats  ???