Motorgekken ?!?!?!?!

Gestart door Paco, 06-03-2003 00:34:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ddvries04

Citaat van: de geneRaal op 09-01-2019 21:30:47
Graaf,graaf,graaf........ :o

Iemand bekend met de BMW K1200S ?
Bouwjaar 2001-2005.
Negatieve ervaringen?
Positieve ervaringen?



Ben zelf geen bmw fan, gaat in mijn ogen teveel aan stuk. Anderen zweren bij het merk.
Cardankeerring gaat wel eens lek, paraleverlager komt wel eens speling op, abs pompen gaan regelmatig stuk en over het algemeen is een bmw gewoon duurder in het onderhoud dan een japanner.

Grootste punt is het remsysteem met elektronische bekrachtiger. Gaan vaak stuk, nieuwe kost 1500 en een gereviseerde zo'n 500/600. Vloeistof verversen is ook een ramp, moet allemaal heel omslachtig gebeuren. Keertje remvloeistof verversen kan zo 2 a 3 uur in beslag nemen.

Mijn tip, koop lekker een fjr1300, st1300 of wat anders uit japan. Voordeliger in het onderhoud en een stuk betrouwbaarder ;)
1984 760 T5 (B5234T3, M4.4, Schutten chip)
̶1̶9̶9̶9̶ ̶V̶7̶0̶ ̶T̶5̶ ̶(̶B̶5̶2̶3̶4̶T̶3̶,̶ ̶L̶P̶I̶,̶ ̶M̶E̶7̶,̶ ̶S̶c̶h̶u̶t̶t̶e̶n̶ ̶c̶h̶i̶p̶)̶
̶2̶0̶0̶1̶ ̶V̶7̶0̶ ̶T̶5̶ ̶(̶B̶5̶2̶3̶4̶T̶3̶,̶ ̶L̶P̶I̶,̶ ̶S̶c̶h̶u̶t̶t̶e̶n̶ ̶c̶h̶i̶p̶)̶
2006 V70 2.4 T5 (B5244T5, LPG, Schutten chip)

classicT5

Die ABs pompen is toch maar een tijdje geweest? Bij de R1100 en R1200 serie, dat waren dan nog van die grote ABS units. Dacht vanaf 2008 oid dat ze ander systeem hebben zonder problemen.

Heb zelf een R1200RT gehad, probleemloze motor. Mijn broer heeft een K1300S, ook probleemloos. Die heeft daarvoor meerdere FJ's gehad, maar die waren niet feilloos (wel fijne motoren overigens).

Bij de politie zijn ze weer overgestapt van de FJ naar BMW, voor zover mij bekend was hun ervaring met BMW toch beter.

Maar net als bij autos, kapot kan het allemaal ;)

rjverbrugh

Leuk topic, nooit geweten dat dit bestond. Behoor ook tot de motorgekken, rij vanaf mijn 18e verjaardag, eerst japans, (cb 350F, CB550F2, XV920, nieuw in 1986 voor Fl 6999,00, een van de eerste gijze importmodellen). Daarna BMW, en nooit mee iets anders. R100RT,RS, R60/5 voor erbij, K100RS, K1100RS, R1100RT, K100LT, R90S etc. In 2014 op een Gs gaan rijden en dat had ik veel eerder moeten doen. Ken de K1200S niet, maar ooit op een GS gereden?

Dit zijn mijn huidige fietsen, een R100GS PD uit 1991 en een R1200GSA LC uit 2014.




de geneRaal

Zoek een prettige motorfiets voor de echtgenote.
Die rijdt elke dag 80 km op de motor ( xt600)
Een XT is niet fijn op de snelweg.
Is cardan beter dan een ketting?
Heb geen ervaring met cardan.
Wel diversen motoren gereden maar alleen met ketting,van tier tot sport
Hij moet ook mee op vakantie in de aanhanger en 2 personen zonder probleem vervoeren.
Leuk hoor een XT, maar met 2 personen erop word het een lachertje.
Blackstone under construction

Snellebaksteen

Wat voor rijder is ze?
Voor iedere dag een stuk snelweg is een wat zwaardere fiets met cardan erg fijn, je hebt dan weinig onderhoud en door meer gewicht een stabiel weggedrag. Meer cc betekend minder toeren draaien en ook dat is fijner op de snelweg.
Een wat zwaardere fiets is ook groter en is daardoor meer geschikt om met z'n tweeen te rijden.
Op een aanhanger kun je in principe iedere motor meenemen.

Ga gewoon eens proefrijden.
Probeer een BMW GS, laat je niet afschrikken door het formaat, zo'n ding rijdt onwaarschijnlijk makkelijk.
Als een 1200 te groot is, kijk eens naar een 800. Die heeft dan wel weer een ketting (met scott oiler goed te doen)

Of kies voor een vol bekuipte toerfiets met cardan. FJR, Pan-European. Zoiets. Alles afhankelijk van budget en smaak.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Snellebaksteen

Citaat van: de geneRaal op 09-01-2019 21:30:47
Graaf,graaf,graaf........ :o

Iemand bekend met de BMW K1200S ?
Bouwjaar 2001-2005.
Negatieve ervaringen?
Positieve ervaringen?



Ik heb er meerdere malen op gereden.
Veel vermogen, uiterst comfortabel, heel veel moderne techniek.
Minder geschikt om kleine weggetjes te toeren, zeer geschikt om op hoge snelheid hele lange stukken autobahn te burnen.
Helemaal in het begin is er een modificatie op de nokkenassen geweest, de ABS stuurunit is geintegreerd in de pomp en is in de eerste jaren niet storingsvrij geweest. De K1300s is probleemloos en nog sterker. Net zo snel als een Busa maar dan met cruisecontrol en geen vreemde druipneus.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Snellebaksteen

Oja, en ik rij zelf de laatste tijd steeds meer offroad.
Speciaal daarvoor heb ik een oudere BMW F650 aangeschaft met een 1 cilinder Rotaxblok.
Ik ben vooral in het begin erg vaak gevallen omdat ik nul ervaring had, dan is het best fijn als je op een goedkoop fietsje rijdt waar je niet voorzichtig mee hoeft te doen.
Nu gaat het eigenlijk best aardig.
Ik ga zeer regelmatig een paar uur in de omgeving alle zandwegen en trekkerpaden onveilig maken.
Daarnaast is een F650 prima in staat om een paar uur snelweg te rijden al gaat dat vele malen beter op de K100rs.
Vorig jaar het ik het Belgische deel van de TET (http://www.transeurotrail.org/what-is-the-tet/) gereden en dat smaakt naar meer.
Voor het komend jaar staat het Roemeense deel van deze offroad route gepland.
Lekker blubberen en spelen op de noppen.




Daarnaast heb ik afgelopen zomer veel met mijn zelfgebouwde zijspan gereden. Alletwee mijn meisjes vinden het fantastisch om hiermee onderweg te zijn. Een weekendje kamperen of een ijsje halen of gewoon een zondagmiddagje toeren, alles is een feestje.




Maar ook solo op de K100 kun je prima met z'n tweeën een weekendje weg. Dit was samen met een maatje die ook z'n dochter achterop had. Kleine meisjes worden groot...





Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

gero

Citaat van: de geneRaal op 10-01-2019 10:13:52
Zoek een prettige motorfiets voor de echtgenote.
Die rijdt elke dag 80 km op de motor ( xt600)
Een XT is niet fijn op de snelweg.
Is cardan beter dan een ketting?
Heb geen ervaring met cardan.
Wel diversen motoren gereden maar alleen met ketting,van tier tot sport
Hij moet ook mee op vakantie in de aanhanger en 2 personen zonder probleem vervoeren.
Leuk hoor een XT, maar met 2 personen erop word het een lachertje.


Ik had zelf (na 17 jaar ) een motor gekocht, een Honda Fire 954 RR , was bijna vergeten hoe akelig snel die dingen zijn, wat wil je ook 150pk bij 170 kg leeg gewicht.
Ik weet niet waar je vrouw van houdt, toer fietsen, een beetje race, chopper.
Ik heb bewust voor de Fire Blade gekozen omdat het qua zithouding, windbescherming eigenlijk het meeest tamme motorfiets is, in tegenstellling met een Yamaha R1 of zo, ook het gewicht speelt bij mij een rol.
Koop een fiets met een goede windbescherming, zeker op de snelweg, te langzaam rijden met een motor op de snelweg is levens gevaarlijk , je hoeft niet continue 200 + te rijden , maar lekker even doorrijden is op een zware fiets veel prettiger dan op een lichte.
Tegenwoordig zijn kettingfietsen bijna onderhoudsvrij, investeer in een automatische smeersysteem en je ketting is vrijwel onderhoudsvrij en gaat misschien wel 40-60.000 km mee.
Ik was van plan om die Honda in te ruilen op een Yamaha FJR 1300 (van een semi sportief naar toer)van 150 pk naar 145 pk, er is een ding dat mij tegenhoudt en dat is het leeggewicht , die Yamaha weegt een dikke 80 kg meer.
Succes met je zoektocht.

classicT5

Italiaanse BMW ook een optie? Moto Guzzi's zijn zeer betrouwbaar (in tegenstelling tot reputatie) en qua karakter hetzelfde als BMW.

tom480

Citaat van: Snellebaksteen op 10-01-2019 10:41:04
Ik heb er meerdere malen op gereden.
Veel vermogen,  heel veel moderne techniek.
Minder geschikt om kleine weggetjes te toeren, zeer geschikt om op hoge snelheid hele lange stukken autobahn te burnen.

Helemaal in het begin is er een modificatie op de nokkenassen geweest, de ABS stuurunit is geintegreerd in de pomp en is in de eerste jaren niet storingsvrij geweest. De K1300s is probleemloos en nog sterker. Net zo snel als een Busa maar dan met cruisecontrol en geen vreemde druipneus.

Dát is een ding wat zeker is!
Ik vind m op lage snelheid wel log en zwaar aanvoelen.
En ik kon er met m'n benen niet goed weg komen, die hoek was onprettig.
Misschien komt T door mijn lengte(1.95).

- R1200GS -

tom480

#475
Ahh, nog meer motorrijders hier!
Een paar jaartjes geleden begonnen op een heuse BMW K1 ;D ;D, wat een tank!

En nu tuf ik al weer een mooi tijdje op m'n R1200GS.







8)
- R1200GS -

gero

Citaat van: Philip850 op 11-01-2019 10:17:35
Gister gelaagd voor AVB, de 28e AVD  :)
Mijn FZ 750 met zijn gillende 20 klepper staat al te wachten!




Yamaha   FZ  750  , een 4-cilinder met 5 kleppen per cilinder, de 750 R had toen volgens mij   120 pk, dat was toender tijd, de Superbikes.



20-klepper, eigenbouw =  eigen gezicht, zie je niet op elke hoek van de straat,   MOOI DING !!!!! :eusa_clap: :eusa_dance:

Snellebaksteen

Gefeliciteerd! Hou de zwarte rubber kant onder en genieten maar!
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Philip850

Thanks :) Kan niet wachten tot ik er lekker op kan touren.
Volvo 855R "Black Moose" '96
Mercedes-Benz L206D camper '73