Mistlampen plaatsen.

Gestart door HAP, 05-07-2006 21:57:33

Vorige topic - Volgende topic

HAP

Eindelijk heb ik ze na lang zoeken gevonden op E-bay U.K. Mistlampen voor een 855 uit 1996 die in de bumper gemonteerd moeten worden. De lampen zijn keurig per post verstuurd en goed aangekomen. Nu willen we ze gaan monteren. Naar ik begrepen heb wordt er, wanneer je ze nieuw bij een dealer koopt, een soort mal bijgeleverd. Je kunt dan exact uitmeten waar een gat geboord moet worden. Of zit er wellicht aan de binnenkant van de bumper een vorm gestanst. Wie kan mij uitsluitsel geven??? Of gewoon een praktische oplossing.

Bart

elianmars

Is het plaatje onder je post van je eigen wagen?

Zoja, kijk eens goed. Je ziet heel duidelijk de vorm van mistlamp-gaten in de bumper zitten.
Misschien zijn het zelfs kapjes die je er zo uit kunt drukken?

HAP

Hallo.

Nee dat is nog de vorige Volvo. Bij deze klopt het inderdaad dat in de bumper een rand zat waar de mistlampen in kwamen. De 855 die ik nu heb is van 1996. In deze bumper komen van die kleine ronde lampen.

Bart

elianmars

Ah ok. De lampen die ook in de T-5 en T-5R bumpers zitten.

Misschien dat er een dealer is die je even zo'n mal wil lenen (als ze er eentje hebben)?

Gmid

Wat heb jij te maken met conflicten die de dealer met de vorige eigenaar had? Niks toch.... Zal alleen blij zijn dat ie weer een klantje erbij heeft.
Volvo C30 '12

Enno

Citaat van: HAP op 05-07-2006 22:24:02
Is een optie. Alleen de dealer wordt chagrijnig wanneer hij deze auto weer ziet. Met de 1e eigenaar heeft hij de nodige trammelant gehad. Deze heeft er toen een gasinstallatie in laten bouwen bij de dealer. 6 jaar later hoorde de beste man dat hij al die jaren teveel belasting had betaald omdat met een relatief kleine ingreep het een G3 installatie werd. Maar er zijn natuurlijk nog meer dealers bij ons in de regio.

Bart

Is dat alles? Mijn dealer heeft mij destijds ook verteld dat het veel moeiet had gekost om de LPi installatie als G3 aangemerkt te krijgen...is toch gelukt.....

heb wel eens meegemaakt dat een dealer meende een LPG installatie te kunnen inbouwen (was ook bij koop overeengekomen) en dat dat later niet bleek te kunnen.....na 6 maanden auto met niet werkende LPG installatie ingeruild voor een andere auto waarin wel een LPi installatie pastte.....die dealer is daarna failliet gegaan.....en later diezelfde auto voor een veel te hoge rest waarde ingeruild bij de nieuwe dealer maar dezelfde verkoper ;)......of die dealer nog bestaat op die lokatie durf ik sterk te betwijfelen