Vraag over speakers in 850 sedan

Gestart door Blue Dragon, 02-07-2006 18:07:22

Vorige topic - Volgende topic

Blue Dragon

Hallo allemaal,

Wat een super-forum, door de threads zie ik het forum niet meer.

Ik heb wat vragen wat betreft de audio in een 850 sedan...
Ik heb van mijn vorige auto's wat spullen over gehouden en wil dat nu zo goed als mogelijk benutten.

Wat ik heb (alles van Sony):

• 13cm 2-weg speakers
  • compo set met 16cm bass-speakers
  • 6*9 inch speakers
  • versterker met sub (in kist)

Ik ben er al achter dat ik de 6*9 speakers niet echt goed kwijt kan in de hoedeplank. Daar heb ik nu de 16cm bass speakers middels een zelfgemaakte MDF pasvorm in zitten. De tweeters heb ik op de hoedeplank zelf bevestigd. De scheidingsfilters zitten onder de hoedeplank.
Maar dit klinkt allemaal voor geen meter. Er rammelt van alles in de hoedeplank.

Ik wil nu goede speakers achter in, welk formaat moet ik nemen? En hoe moet ik ze bevestigen? Onder de hoedeplank, of moet ik gaten gaan zagen?

En wat de achterdeuren betreft, zijn daar ook roosters voor te krijgen? De huidige zijn helemaal dicht...

Wie heeft er goede ideeën? Het budget laat nog wel iets toe, maar niet te veel ;)

Groeten, een beginnend 850-er

daytonawim

de originele achterspeakers zijn ook ovaal, echter de behuizing zorgt er voor dat de speaker
hoger op de hoedenplank ligt.
De magneten steken dan niet uit in de koffer ruimte.

Verder kan ik er niet veel over zeggen, ik heb zelf alle originele speakers laten zitten,
hier 2 mac audio versterkers aan gehangen en dat klingt super :-)

Voor de deuren heb je voor zover ik weet speciale pas stukken nodig :-(, maar die dingen worden wel op marktplaats aangeboden.

Eugene

6x9 past.... Met een decoupeerzaag ;)

Voor 13cm en achter 16cm standaard. Maar als je een 16cm compo hebt zou ik die proberen in de voorportieren te monteren.
De sub met versterker hebben genoeg ruimte in de kofferbak.

If it's not blown, it sucks...

RonnieDuck

Citaat van: Blue Dragon op 02-07-2006 18:07:22
En wat de achterdeuren betreft, zijn daar ook roosters voor te krijgen? De huidige zijn helemaal dicht...

Hier zijn idd mooie roostertjes voor. Met een beetje mazzel op de sloop te vinden, anders marktplaats in de gaten houden. Nieuw bij de dealer kan vast ook wel. Je huidige plastic kap kan je er aftrekken,..als je geluk hebt ligt hierachter al de bedrading voor de speakers.

Mvg Ronald
VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid

Blue Dragon

Ben vandaag ff langs de dealer geweest. Heb roosters voor de speakers achter besteld.
En voorin komt nu een 13cm compo setje, net gekocht. De 16cm compo set gaat in de verkoop.

Als alles af is zal ik eens wat foto's maken!