Dakstrips restaureren in 7 stappen (met foto's)

Gestart door Patrick_24, 08-07-2006 01:05:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Turbo-Geek

Citaat van: Jasper M op 12-04-2010 11:48:10
Gewoon zoals het in de openingspost staat beschreven, dat werkt prima.

Dus achteraan beginnen met het rubber opwippen, schroevendraaiertje tegen het eerste blokje dat je tegenkomt en met een tikje achterop de schroevendraaier +- 1cm verschuiven. Zo verder tot de hele bovenkant los zit (let op, de laatste gaat dus de andere kant op). Langs de voorruit zitten ze geklikt dus daar met beleid lostrekken. Spreekt allemaal voor zich en mits voorzichtig gewerkt breekt er helemaal niets af.

Ga komend weekend aan de slag met schuren/spuiten. Kan het kwaad dat de auto even een weekje staat zonder dakstrips? Kan het mooi schoon regenen :P of toch maar even de hoes erover?

Dank u voor de toelichting ... Nu nog ff opzoek naar andere dakrubbers want die van mij zijn NIET mooi meer.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Jasper M


Nicolaaz

Vorig jaar zomer al gedaan, met de handige en duidelijk beschriving van hier.

En ze staan er nu al bijna een jaar mooi bij!!

Zien er beter uit dan een setje van de sloop, en koste niet eens zo veel moeite....

Nogmaals bedankt!
Volvo.... for life?

Jasper M

Aaargh %#$% Een klusje zal eens voorspoedig verlopen!  >:(

Dakstrip aan de bestuurderskant was geen moeite om kaal te krijgen, alleen nog even schuren afplakken en hop spuiten.

Maar dan die andere! Lak zit zo vast dat ik spijt heb dat ik die niet gewoon heb laten zitten, al had dat gegarandeerd kleurverschil opgeleverd. Iemand de gouden tip om het spul eraf te krijgen? Met een mesje gaat nauwelijks zonder het aluminium eronder te beschadigen..

elianmars

Citaat van: Jasper M op 16-04-2010 14:22:34
Aaargh %#$% Een klusje zal eens voorspoedig verlopen!  >:(

Dakstrip aan de bestuurderskant was geen moeite om kaal te krijgen, alleen nog even schuren afplakken en hop spuiten.

Maar dan die andere! Lak zit zo vast dat ik spijt heb dat ik die niet gewoon heb laten zitten, al had dat gegarandeerd kleurverschil opgeleverd. Iemand de gouden tip om het spul eraf te krijgen? Met een mesje gaat nauwelijks zonder het aluminium eronder te beschadigen..


Afbijt?

pwassink

Citaat van: elianmars op 16-04-2010 23:20:32
Citaat van: Jasper M op 16-04-2010 14:22:34
Aaargh %#$% Een klusje zal eens voorspoedig verlopen!  >:(

Dakstrip aan de bestuurderskant was geen moeite om kaal te krijgen, alleen nog even schuren afplakken en hop spuiten.

Maar dan die andere! Lak zit zo vast dat ik spijt heb dat ik die niet gewoon heb laten zitten, al had dat gegarandeerd kleurverschil opgeleverd. Iemand de gouden tip om het spul eraf te krijgen? Met een mesje gaat nauwelijks zonder het aluminium eronder te beschadigen..


Afbijt?

Beetje mee oppassen, of stukje proberen uit t zicht, t is niet echt van dat hoogstaande alu wat er voor de daklijsten gebruikt is,
ergo kan aangetast worden door de vaak best heftige chemo cocktail van diverse afbijtmiddeltjes.

Vooral heel goed neutraliseren ook dat spul na gebruik op een alu-deel .

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Jasper M

Dat is het probleem ja, dat dat alu zo teer is. Met een mesje hap je er hele stukken uit als je te hard drukt.

Heb het anders "opgelost": die harde flink opgeschuurd en primer/lak. Even afwachten hoe het resultaat is..

Jasper M


laurensvdg

Wauw netjes hoor.. ga ik ook doen binnenkort.. verf is al in de aanslag

Ronald21


De gele laag (onder toplaag) op je dakrails kun je met afbijt er heel goed afkrijgen

Daarna goed met water spoelen en een emmer water erbij mocht je dit spul op je huid krijgen.

Tevens staat de pot met afbijt onder druk . Dus uitkijken bij openmaken (eerst gaatje met spijker erin maken).

De toplaag zelf reageert nauwelijk op het afbijtmiddel dit zul je eesrt met een scherp mes of verfkrabber eraf moeten halen en eist geduld.

mvg,

Ronald

Lampje

Hmmm, ik kijk ook naar deze klus uit. Bij mij zijn de strips ook kapot, ziet er niet uit.

Remcodegekste

Hallo,

Ik ben vers op het forum en heb twee dagen geleden een 850 estate aangeschaft (Topic Remco stelt zich voor ), met als 1e aandachtspunt de totaal afgebladerde daklijsten. :(

Na het lezen denk ik dat het voor mijzelf het beste is een  V70 setje van de sloop te zoeken.
Wie weet waar ik het beste kan gaan zoeken bij een goede Volvo sloper, ik woon in Roosendaal, Brabant

Alvast bedankt voor jullie reactie

Groeten van Remco

elianmars

Probeer Verwijst in Uden eens. Tijdje terug heb ik die tip ook aan een ander forumlid doorgegeven en die is daar geslaagd.

francois

ziet er goed uit

wel een beetje werk  ;D

Lohran