Dakstrips restaureren in 7 stappen (met foto's)

Gestart door Patrick_24, 08-07-2006 01:05:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xzee90

Werk dat eigenlijk bij een v70 met "brede heupen" uit 2000 ook dat 7 stappen plan of zijn er verschillen waar men rekening mee dient te houden ? :eusa_think:

ronaldbm

Nog een eenvoudige methode, zwarte -zuurvrije- bouw en afdichtingskit, heel dun uitsmeren over de uitgedroogde stukken. Snel strak & goed ;-)
Volvo V70 classic 2.5 tdi

ape

Heeft een dakstrip eigenlijk een functie? Behalve dat het er mooi uitziet...

Jeff

Water afvoer, en zorgen dat je raam erin blijft hangen/zitten volgens mij...
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Thijssie!

Citaat van: ape op 25-03-2010 13:51:47
Heeft een dakstrip eigenlijk een functie? Behalve dat het er mooi uitziet...

Je raam blijft wel hangen, die zit erin gekit. Het zit hem vooral in het voorkomen van lekkage....

cas

 de strips hebben wel wat te verduren, is het niet slimmer om gewoon bij de verfzaak 1 busje met twee componenten te laten mixen. die kan je enkele uren gebruiken, en dat wordt kei hard. kost iets van 17 nog wat ongeveer.

ik moet er ook aan. ga eerst kijken of ik niet een v70 of c setje kan krijgen.  die 30 euro materiaal, en halve dag tijd. poehé..... omgerekend al gauw dikke 200 euro  ;)   liever een kant en klaar setje van 3 a 5 tientjes.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

jgvdv

ik heb nog een mooi setje op een estate zitten..
760 2.3 FB 1986 Turbo Amerikaan

Giovanni

Ik heb het een maand geleden bij mij er ook af gehaald leek net mozes die de dakstrip spleet.

Ik heb een donor set met handgereedschap vakundig met kennis eraf gehaalden dan bedoel ik ik heb mijn oude er af gehad en had geen zin in al het werk.

Wel erg goed gedaan begin topic

Turbo-Geek

Mischien eens handig om een overzicht te plaatsen van alle mogelijkheden van de diverse strips (welke van S/V 70 passen op 854 en 855) want de meesten (waaronder ikzelf) zien door de bomen het bos niet meer.

-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

thuur

Citaat van: Turbo-Geek op 28-03-2010 12:09:14
Mischien eens handig om een overzicht te plaatsen van alle mogelijkheden van de diverse strips (welke van S/V 70 passen op 854 en 855) want de meesten (waaronder ikzelf) zien door de bomen het bos niet meer.



Past allemaal. Alleen de Estate strip ziet niet zo mooi uit op een sedan.


Gr :D

Turbo-Geek

#100
Wat zijn de tips dan in deze ?
Meende dat die van een 855 duur waren terwijl dezelfde van een S70 oid dan opeens goedkoper waren .... ?
Zijn er varianten die gewoon veel beter van kwaliteit zijn ?


Dus:

- wat is de beste oplossing (goedkoopste) om die deel strip te vervangen op een 855 met roofrails (dus strip tot net voorbij begin van het dak).

- Wat is de beste oplossing (goedkoopste) om 855 te voorzien van complete strip over gehele lengte ?

-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

thuur

Goedkoop zijn ze allemaal niet :-\

Vanaf MY97 (dus ook 850) zitten er afwateringsgootjes langs de voorruit in de strip. Dat houdt het water tegen zodat het niet over je zijruiten loopt. Als je goeie 'vlakke' strips hebt en je wilt roofrails kun je de bestaande strip ook op het juiste punt afzagen.

Vaak is bij Volvo wel een set voordeliger dan losse delen. Wat de actuele prijs is weet ik niet, dan zou je even moeten bellen met je dealer.


Gr ;)

Turbo-Geek

Ik lees verschillende manieren om ze los te maken, lees ook dat die clipjes soms breken. D'r zit best wel wat verschil tussen de ervaringen en sommige dateren van jaren geleden, kan me voorstellen dat door de tijd heen iemand een makkelijke/veilige manier heeft ontdekt.

Kortom wat is nu DE manier om ze los te halen en waar precies te beginnen ?

-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Jasper M

Gewoon zoals het in de openingspost staat beschreven, dat werkt prima.

Dus achteraan beginnen met het rubber opwippen, schroevendraaiertje tegen het eerste blokje dat je tegenkomt en met een tikje achterop de schroevendraaier +- 1cm verschuiven. Zo verder tot de hele bovenkant los zit (let op, de laatste gaat dus de andere kant op). Langs de voorruit zitten ze geklikt dus daar met beleid lostrekken. Spreekt allemaal voor zich en mits voorzichtig gewerkt breekt er helemaal niets af.

Ga komend weekend aan de slag met schuren/spuiten. Kan het kwaad dat de auto even een weekje staat zonder dakstrips? Kan het mooi schoon regenen :P of toch maar even de hoes erover?

elianmars