schokbrekers achter vervangen bij C70 cabrio

Gestart door jeroenh, 25-01-2007 16:10:24

Vorige topic - Volgende topic

jeroenh

Ben aan het kijken hoe ik bij de bovenste bevestigingpunten van de achterschokbrekers kan komen (C70 cabrio).  Nieuw setje koni FSD ligt al klaar.  MAAR NU:

1. Klopt het dat de achterbank-rugleuning er uit moet?
2. Zijn de moeren alleen te benaderen via de 2 gaten van de subwoofer of kan je er via een andere methode bijkomen?
(zag op het Haynes-plaatje van de coupe dat daar een klepje is wat los moet om bij die 2 of 3 moeren te komen, maar volgens mij is dit voor de cabrio niet het geval  ???
In mijn Haynes kan ik niets vinden over de C70cabrio, is weer net ff anders dan de coupe- die kapconstructie zit aardig in de weg  :-[

C70 cabrio T5   
P1800S   
Amazone 120- B18

jeroenh

Zal zelf maar reageren op mijn vraag- ben er uiteindelijk wel uitgekomen (ben ik de enige op het forum die de standaard schokbrekers van een C70 cabrio heeft vervangen door FSD's?):

1. Ja achterbank moet los, en de subwoofers er uit.
2. Enige manier om bij de bovenste bevestigingspunten te komen is via die gaten van de subwoofers, erg weining ruimte om te sleutelen. Verder zit de versterker ook nog in de weg.

Nu nog uitlijnen.

Heb al wel gemerkt dat de auto minder deint, kan met normale snelheid over drempels.  echte testrit moet nog komen :)

C70 cabrio T5   
P1800S   
Amazone 120- B18