Hoog in de toeren zonder LPG

Gestart door FGG, 12-07-2006 19:02:02

Vorige topic - Volgende topic

FGG

Sinds dat bij mij de LPG-installatie is geinstalleerd wil de auto op LPG niet hoog in de toeren. Rond de 4500 toeren houdt ie in en schakelt vervolgens over op benzine.
Ik had dit gemeld bij de installateur en hij zou er naar kijken als ik een keer langskwam. Ik had geen haast, zo vaak rijd ik geen 4500 toeren of hoger.
Vandaag nieuwe compu gekregen i.v.m. onregelmatig stationair lopen op LPG en dat is idd verholpen. We hadden verwacht dat het toerenverhaal dan ook opgelost zou zijn. Dit bleek echter niet het geval. De installateur heeft contact opgenomen met de leverancier. Deze ontkent echter en zegt dat dat niet kan. Volgende week woensdag gaat ie een ochtend terug zodat de leverancier e.e.a. zelf kan constateren en evt. verhelpen.
Ik houd jullie op de hoogte.
Mocht er ondertussen iemand zijn die een oplossing heeft (anders dan op benzine rijden), dan hoor ik 't graag.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Ludo

is dit een Landi LSI installatie?.

Ludo

Citaat van: FGG op 12-07-2006 19:02:02
Vandaag nieuwe compu gekregen i.v.m. onregelmatig stationair lopen op LPG en dat is idd verholpen.

o ja, wat was de oorzaak van het slechte stationaire lopen?.
arm mengsel?.

Daf46

Ik heb een Bigas SGIS+ installatie en die schakelt boven 5000rpm over op benzine (by design) om arm mengsel te voorkomen bij vollast.

Ludo

Citaat van: Daf46 op 13-07-2006 11:06:07
Ik heb een Bigas SGIS+ installatie en die schakelt boven 5000rpm over op benzine (by design) om arm mengsel te voorkomen bij vollast.

tja, dat is eigenlijk simpel op te lossen door een andere programmering.
maar volgens mij willen (kunnen?) ze dit niet aanpassen bij een gasinjectie systeem omwille van de te lage gasdruk bij volvermogen in combinatie met een dan te lage verdampertemperatuur.

FGG

Citaat van: Ludo op 12-07-2006 22:16:30
Citaat van: FGG op 12-07-2006 19:02:02
Vandaag nieuwe compu gekregen i.v.m. onregelmatig stationair lopen op LPG en dat is idd verholpen.

o ja, wat was de oorzaak van het slechte stationaire lopen?.
arm mengsel?.

Tja, kapotte compu dus. Wat in dat ding niet klopte weet ik niet.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think: