Na olie wissel plotseling extreem verbruik

Gestart door -D©©©L-, 07-06-2006 02:22:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

-D©©©L-

.

ed

Kijk eens onder de auto. Is het daar erg vettig? het kan zijn dat je krukas keerring eruit is geklapt. Heeft een neef van mijn ook gehad op de snelweg. Ineens al zijn olie kwijt en hevig rammelende klepstoters. Na bijvullen van de olie kwam er nog steeds veel lawaai uit de motor, maar verdween langzaam. De auto rijd nog steeds rond zonder problemen.

Het is ook wel verklaarbaar in jouw geval: de oude olie heeft veel troep achtergelaten in je blok waardoor keeringen van een extra randje "afdichting" worden voorzien. Als je het blok gaat reinigen kunnen keerringen gaan lekken. Goed checken dus.

850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

thuur

Oliescheider schoonmaken en nieuwe rubbertjes van de peilstok bestellen ;)


Gr 8)

johan283

Mooi dat het is opgelost.

Ik heb ook de carterontluchting vervangen inclusief slangen. Omdat ik op mijn T5R ook een hoog olieverbruik had. Tijdens demontage bleek dat er nergens iets verstopt was. Dus het olieverbruik was niet door de carterontluchting veroorzaakt. Turbo is inmiddels ook vervangen....

Oh ja rubbertje olievuldop ook vervangen

Rest dus, volgens het onderstaande om te checken:
- zuigerveren ==> compressie meting uitvoeren
- rubbertjes van de kleppen
- keerringen
- rubbertje peilstok

Tsja met 330k op het blok wil ie wel eens wat olieverbruiken. En na mijn tuning activiteiten worden door de grotere belasting van het blok de zwakker punten alleen maar beter zichtbaar  ;)