Airco vraagt veel van motorvermogen

Gestart door pcder, 14-07-2006 14:22:45

Vorige topic - Volgende topic

thuur

Een airco kost je tussen de 7 en 15pk, afhankelijk van de omstandigheden (warm/koud weer, conditie installatie, etc.).

Waar ik als eerste aan moet denken als ik de topictitel lees is of de motor wel voldoende krachtig draait. Ik denk aan een vuil luchtfilter, zwakke vonk, etc.

Maar het zou ook zomaar kunnen zijn dat de compressor redelijk versleten is en daarom zwaar draait.

Gr 8)

daytonawim

Mm, ik merk haast niets van het meer verbruik als ik de airco aan heb staan, maar rijd dan ook veel lange afstanden  ;D

Wat ik wel merk is dat ik duidelijk minder vermogen heb, helemaal als ik optrek en de airco
toevallig net aan gaat :-(, dan lijkt het net of ie in een keer inhoud  8), dus beetje gas bij om te
compenseren  ;D ;D

breakman

hier in het zuiden is mijn brandstof gesponsord dus kap ik er vlotjes 98 in maar anders ook 95 . De airco pakt behoorlijk wat vermogen weg en voelbaar in verbruik . en die kronkelige bergwegjes voel je in verbuik ik zit hier  met een gemiddelde van 16l/100 km ook een dikke 100 km minder met een tank  ::) ma ja zonder airco zou ik het niet kunnen uithouden  8)