OBDII uitlezer die werkt?

Gestart door alexJ, 19-07-2006 11:37:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

face.flava

yep iso,.... Ik woon in arnhem ;D

Jash

bummer  :'(

net ff tever om te testen....

welke interface heb jij dan ? en welke versie digimoto ???

j

face.flava

uhm,....ik heb allebij op ebay.de gekocht, ik heb uitgezocht welke met mijn auto werkt en die heb ik genomen. Het is niet een bepaalde merk, er zijn trouwens een aantal te koop.
de nieuwste digimoto, wat is het 4. iets, 03 denk ik. Werkt perfect, als je een dagje in de buurt bent stuur je me maar een pm  ;)

Jash

face

heb jij een officiele digimoto (volledige versie) ? :eusa_shhh:..............

ik heb alleen een lite wellicht dat het daaraan ligt.....
jash

face.flava

Citaat van: Jash op 02-10-2006 20:53:44
face

heb jij een officiele digimoto (volledige versie) ? :eusa_shhh:..............

ik heb alleen een lite wellicht dat het daaraan ligt.....
jash

yep de nieuwste officiële, legitieme, originele, volledige versie. Ik denk niet dat het aan de lite ligt, kan je daar ook de interface (ELM/mobydic) kiezen? of heb je daar alleen de mobydic als optie?

Er zijn ook verschillende ELM protocollen he, heb je wel de juiste? iso9141 dacht ik.

Jash

gekocht ? :eusa_shhh: :eusa_shifty: quanta costa  ???
je kan allebij doen , mobydick en elm. Ik heb bij een ander pakket gezaien dat het een ISO protocol is. Ik moet weer even kijken hoe het bij digimoto zit.... lang geleden, die deed het niet dus niet veel tijd in gestoken. Ik heb de 1,07 lite versie... wellicht eens een nieuwe downloaden....

jash

onnaj

Ik heb digimoto ook geprobeerd icm een elm323 interface (iso9141) maar helaas...de TDi is nog geen OBDII. Het is zeg maar een voorloper van de OBDII, hij gebruikt wel al de OBDII stekker.

VOL-FCR is toch t enige programma wat werkt voor de diesel denk ik, vandaag ff t servicelampje gereset zonder probleem, ook een foutcode die ik zelf extra had veroorzaakt kon ik zo uitlezen en resetten. Dit is overigens niet icm de elm323 interface maar met de gewone OBDII interface die ik al eerder genoemd heb.


face.flava

Citaat van: Jash op 05-10-2006 19:49:29
gekocht ? :eusa_shhh: :eusa_shifty: quanta costa ???
je kan allebij doen , mobydick en elm. Ik heb bij een ander pakket gezaien dat het een ISO protocol is. Ik moet weer even kijken hoe het bij digimoto zit.... lang geleden, die deed het niet dus niet veel tijd in gestoken. Ik heb de 1,07 lite versie... wellicht eens een nieuwe downloaden....

jash


Ja de nieuwe is wel anders, maar misschien heb je het zelfde geval als onnaj, of ligt het toch aan je interface. Nou het programma heeft me z'n beetje 50 euro gekost.

Barry_C70



recieved my ScanGauge II today and gave it a quick try. In short, this thing is VERY cool! As well as being able to read error codes and deleting them or saving them, its also a guage/meter which measures nearly everything and if it doesn't measure something, you can program it in. I've got it set to measure Air Intake temp in Celcius, Voltage, % of horsepower used and throttle position. Can also measure everything from oil temp, water temp, if you enter the price of gas it will tell you how much you are spending per hour and how much gas you are using per mile/km in liters, gallons, whatever.

It doesn't measure boost out of the box but because its programmable there is a way to set it to measure that too, I'm sure in time I'll learn how to use this thing to the max.

Highly recommended, very cool tool! Its like a second trip computer, only with so much and you can set the backlit color to match the rest of the interior lighting ;D

Ronbroek


854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

Barry_C70

installed update:



4 gauges showing speed in kmh, rpm, voltage and air intake in celcius

razorx

Citaat van: Barry_C70 op 29-02-2008 18:57:10
http://images.amazon.com/images/G/01/stores/auto/detail-page/1988.jpg

recieved my ScanGauge II today and gave it a quick try. In short, this thing is VERY cool! As well as being able to read error codes and deleting them or saving them, its also a guage/meter which measures nearly everything and if it doesn't measure something, you can program it in. I've got it set to measure Air Intake temp in Celcius, Voltage, % of horsepower used and throttle position. Can also measure everything from oil temp, water temp, if you enter the price of gas it will tell you how much you are spending per hour and how much gas you are using per mile/km in liters, gallons, whatever.

It doesn't measure boost out of the box but because its programmable there is a way to set it to measure that too, I'm sure in time I'll learn how to use this thing to the max.

Highly recommended, very cool tool! Its like a second trip computer, only with so much and you can set the backlit color to match the rest of the interior lighting ;D

Ziet er mooi uit Barry!

llinssen

Met de huidige dollarkoers is het nog best te betalen.
Waar heb je hem nu geinstalleerd? Ziet er groter uit dan het normale scherm van de boordcomputer.
Kostte dat veel tijd/moeite?
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

cas

Citaat van: llinssen op 04-03-2008 09:36:26
Met de huidige dollarkoers is het nog best te betalen.
Waar heb je hem nu geinstalleerd? Ziet er groter uit dan het normale scherm van de boordcomputer.
Kostte dat veel tijd/moeite?

hij heeft hem voor het gemak alleen voor zn tellerglas/plastic gelegd :-) is niet ingebouwd denk ik. je kan hem misschien bij je asbak plaatsen? of iets moois op je dash of bij je binnen verlichting maken?

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

PEP

#89
Zo. Ook maar besteld, té cool ding dit gewoon. Helaas sturen ze niet op vanuit Amerika, dus maar even via Ebay (Griekenland) gedaan. Zal volgende week wel binnenkomen I guess. Gadgets zijn altijd leuk, en deze is nog nuttig ook!  8)

[Edit] Nu alleen nog een error-code lijstje! (specifiek voor Volvo that is  ;))