no go wordt go go?

Gestart door spitsrijder, 16-07-2006 16:22:27

Vorige topic - Volgende topic

spitsrijder

Even voorstellen dan maar.
Ik ben Menno, en heb sinds een aantal weken een 850 sedan uit 1995 met een 2.5 20v motor d'r in.
Op dit moment kan ik nog weinig zeggen over de rij eigenschappen van deze volvo want helaas doet  ze nog niks.
Een echte no go dus.
Komt omdat bij aankoop werd vermeld dat de koppakking lek was(zie andere berichten/foto's geplaatst door een vriend van mij).
Helaas is er nog wel meer aan de hand :(.
Heb nog even getwijfeld of ik er wel een "gogo" van wil maken aangezien er nog wel wat kosten en werk aan zitten te komen.
Toch ga ik er mee door, aangezien iedereen hier(bijna dan) zeer positief te spreken is over de 850's.
Zodra er een ander torretje in zit en de auto rijdt, zal ik zeker trachten een paar foto's te plaatsen (ben nogal een compu nono).
Overigens een compliment voor dit forum, d'r is echt ongeloofelijk veel
info en nuttige tips te vinden, Chapeau dames en heren.

mehn

Citaat van: spitsrijder op 16-07-2006 16:22:27
Een echte no go dus.
Komt omdat bij aankoop werd vermeld dat de koppakking lek was(zie andere berichten/foto's geplaatst door een vriend van mij).

LOL. Had je niet een inspirerendere nick kunnen kiezen? ;D
Nou ja beter nog dan "filerijder" zal ik maar zeggen ;)

Welkom op het forum en we wachten op de foto's. Ik gok dat het om die witte GLT gaat waar Ed het over had?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

luuk

Aaah de witte 850...    kun je zeker een leuk aan sleutelen en wat leuks van maken..

spitsrijder

Yup t'is de witte, stond te koop bij "van dieren".
K'hoop dat er nog wat leuks van te maken valt.........ach gewoon stug doorgaan op karakter. Sometimes you win sometimes you lose...............

M'n nickname kon mischien wel beter gekozen worden, maar toen ik begon als freelance motorkoerier vond ik "filerijder" toch een heeeel
stuk duffer klinken............

Zie je me zwaaien ?..............Ooh dat kan niet anders, je staat stil.......... ;)

Niek

Welkom hier! Ik hoop voor je dat het snel allemaal in orde komt met je 850, zodat je binnekort lekker kunt roffelen.
And through it all she offers me protection
                      VOLVO C70

FGG

Welkom op 't Forum Menno. Een witte is altijd goed, veel mooier worden ze niet ;D

Ik hoop dat je e.e.a. weer aan de praat krijgt en de echte lol van de Volvo kan beleven.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

spitsrijder

Hej allemaal,

Hieper de piep, hij doet t' weer :)!
Bedankt voor jullie reactie's.

Bij Elferink met maat Ed een nieuwe/ouwe motor gehaald, en d'r in gelepeld.
Nog wel wat strubbelingen met de distributie gehad, want die was net even van een ouder typje(riem iets korter, spanrol en geleide rol kleine diameter). Alle distributie spulletjes die ik dus nieuw gekocht had voor de vorige motor waren dus voor jan met de korte achternaam :(.  De "nieuwe" motor had er wel net een lekker fris koppelingetje opzitten, en voor de zekerheid maar een nieuw krukas keerinkje erin gemept.

Nu nog wat kleine meuk vervangen (bandje hier, remblokje daar, bovenste motorrubber, jawel zo'n paarse) en dan mot ze d'r maar weer effe tege kenne.

Al met al rijdt  de 850 nu al lekker, dus op naar lekkerder.

johan283

gefeliciteerd  ;) Mooi zo en nu maar genieten.....

thuur

Gefeliciteerd mannen 8) Knap werk!

Gr ;)

Claudia

Super, Menno!

Je hebt een 850 gered van de ondergang!
Da's wel een applausje waard!

Ben dan ook zeer benieuwd naar het resultaat.

Enneh...welkom uiteraard! :)
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

ed

Ook even "officieel" gefeliciteerd met je nieuwe auto Menno! Er moet nog wel wat aan gebeuren, maar na alle ellende is het toch goed te zien dat je de straat uit kunt rijden zonder sleep ervoor.

Stond er toch nog wel van te kijken hoe deze auto door de toeren loopt. Is wel heel wat vlotter dan mijn eerste Volvo: 850 2.5 10V op gas. Vooral bovenin loopt hij gewoon goed door in toeren. En dat voor een blok met 320.000 op de klok. Blokje loopt erg mooi, alleen de injectoren tikken wat. Roffel heeft nog wel wat aandacht nodig, maar het wordt zeker wat!
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

spitsrijder

Thanx Heren en Dame,

Nu maar even op jacht naar wat onderdelen op de plaatselijke
onderdelen speeltuin(sloperij/de liede, haarlem), om de 850 wederom van wat TLC te voorzien.

Er staat, jezalhetmaarnodighebben, op marktplaats een kop te koop........ ::).
..........weet niet of dit toegestaan is........maar kan hier nog geen advertentie plaatsen, en ik gun em dan liever aan een liefhebber

mehn

Citaat van: spitsrijder op 25-07-2006 11:41:44
maar kan hier nog geen advertentie plaatsen, en ik gun em dan liever aan een liefhebber

Nog ff doorposten dan ;)
Vanaf 10 berichten mag je dat wel.

Het mag eigenlijk niet hier, maar omdat je het subtiel doet zie ik het door de vingers ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

spitsrijder

TOP,

8 down 2 more to go, thanx Mehn, you is  8)

ed

Anders plaats ik hem toch ;) (effe reageren)
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!