Nürburgring Nordschleife 2006

Gestart door Emiel, 24-02-2006 22:45:21

Vorige topic - Volgende topic

JCviggen

Ik zal er zijn als het weer wat beter wordt...ik kijk morgenvroeg wel ff op de webcam denk ik
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

JCviggen

Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Emiel

Nope...ga er niet bijzijn... even geld sparen om lekker een vol weekend te gaan eind mei.... ;D

BenC70ES

Citaat van: eugene op 29-04-2006 12:26:55
Ik ben er niet bij.

Ik ga morgen naar Circuit Zolder, de "World Series by R******" kijken ;D

F1 powerrrrrrrrrrr  :D  8)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

martijn.

Johann

Ga nu weg, met de S60R.

S70 ligt weer eens uit elkaar, jammer.

martijn.

Ik rijd nu zo weg.
Het weer ziet er niet verkeerd uit.

Eugene

Citaat van: BenC70ES op 29-04-2006 19:18:50
Citaat van: eugene op 29-04-2006 12:26:55
Ik ben er niet bij.

Ik ga morgen naar Circuit Zolder, de "World Series by R******" kijken ;D

F1 powerrrrrrrrrrr :D 8)

Wat een geweld komt er uit die renaultjes. Vooral die Formule 3.5 :o Heb gewoon hoofdpijn van de herrie. De Megane Eurocup was ook leuk om te zien. Die reden iets minder voorzichtig dan de formule's en er waren dus meer inhaalacties en een paar grindbak avontuurtjes ;D

If it's not blown, it sucks...

Johann

Nou we zijn er weer! Vanmorgen vroeg op, kwart over zes rijden.
Weer zag er thuis mooi uit maar onderweg toch een paar best hoosbuien tegengekomen. Ik vreesde 't ergste maar 't laatste stuk op de A1 kwam de zon er door en was 't een heel lekker weertje. Tegen 8 uur bij de Aral pomp net voor 't F1 circuit. Tankje vol en tegen kwart over 8 bij de Touristenfahrten ingang. Kaart van 8 rondjes gehaald en gelijk de baan op. Eerst een verkenningsronde. Bij Hatzenbach was het glad maar verder was de baan redelijk droog.
Eenmaal bij de uitgang gelijk maar door 't poortje op het rechte stuk voor nog een rondje met een goed tempo.
Bij Hatzenbach laatste linker ging helemaal dwars ondanks dat ik het rustig aan deed. Kon de auto goed opvangen en verder ging het super. Tijd voor een bakkie koffie en een pafke.
Even later kwamen er 3 amerikaanse S60R's en even daarna met z'n allen de baan op maar ik heb er niet meer op gewacht. Twee kenden de baan helemaal niet en nummer 3, Kelly van het SwedeSpeed forum welke vandaag zijn laatste rondes op de ring wou doe voordat de S60R op de boot naar Florida gaat, schoot me niet hard genoeg op en net voor Hatzenbach ben ik 'm voorbij gestoken en heb 'm niet weer gezien. Ik heb er gelijk nog een rondje achteraan geplakt welke toch nog wel een stukje sneller weer ging, had het zweet ook blank voor de kopstaan trouwens... Kelly kwam later bij mij dat zijn bewuste lap 9:54 BTG was.
Na een beetje lallen en een paar foto's maken ging de US kudde naar Adenau. Kelly wou even een filmpje van mijn S60R op de baan maken dus hadden we afgesproken dat ik 10 minuten na hun vertrek de baan op zou gaan wat ook zo gebeurde. Rondje ging als een bezetene, remmen kregen het al moeilijk trouwens, en gelijk na aankomst even met Kelly een belletje gedaan of 't er mooi op stond.. "Ben je al langs geweest dan?" ... grrrr
In de tussentijd kwam Martijn er net aanlopen maar ben eerst weer de baan op gegaan voor nog een rondje. Weer stevig het gas er op en deze maal wel op de video vast kunnen leggen. Per rondje gaat het trouwens lekkerder. Veel meer gevoel met de baan, de rempunten etc. Wel denk ik dat ik de S70 een tandje sneller kan rijden dan de S60, zowiezo de topsnelheden waren op een paar punten hoger met de S70. Swedenkreuz heb ik in ronde 6 teveel gevraagd van de remmen denk ik. Met 220 over de bult en dan afremmen naar 170-180. Heb toen de rem maar los gelaten want 't was hommeles. Auto lag in de aanrem naar Aremberg lekker los op de weg..  :o Aremberg zelf kan ik met de S60R wel met hogere snelhedi door dan de S70. Uitkomen gaat helemaal super met de S60R, hij plakt dan echt lekker en je voelt de aandrijving op de achterwielen z'n werk doen.

Na dit rondje even een beetje rondgehangen. Nog hier en daar even met mensen gesproken, mooi auto's kijken, een heel vies bakje koffie met de club zuiderlingen en toen met z'n drien nog twee rondjes welke ook heel lekker gingen en met het hoge gewicht een paar leuke 4 wiel schuivers leieten zien. De banden hadden 't moeilijk, de remmen waren op, de tank was leeg..  ::) 180 km, 60 ltr..  ;D ;D

Om half drie weer naar huis, kleine regenbui maar 't laatste stukje was droog met zon en Zondagsrijders..

Johann

Reitse

Mooi rijtje met die 4 S60's naast elkaar  8)

Eugene

Een geslaagde dag zo te horen :)

Mooie foto's. Die bmw Fahrertraining ligt in de buurt van die 2 tankstations. Laatste keer stonden daar zeker 30 dezelde zilveren M3's.

Ben benieuwd naar de filmpjes.

If it's not blown, it sucks...

FelixB

Gaaf Johann, kunnen ze je niet een soort 'Ambassadeur van de Ring' maken?
Zoals je er altijd over schrijft en met je foto's/films krijg ik ook zin  ;D
855R & C70 T5 cabrio automaat

Johann

martijn.

Hahaha,

dat is snel. ;D

Moet zeggen dat je lekker met die bak kunt cruisen over de ring, denk nog wel dat er een paar mensen nog wel gedacht hebben "die gaat hard".

Dit was natuurlijk 1 keer en nooit meer, was gewoon leuk voor de foto's.

Kan nu een compilatie maken van alle foto's.