temperatuursensor=lege accu

Gestart door wierswess, 26-02-2003 20:49:42

Vorige topic - Volgende topic

wierswess

VOLVO 850 2.5 T ESTATE , 06/1996, 140.000 km.

Mijn accu staat elke keer leeg. Volgens mijn Volvo-garage komt dit omdat de temperatuursensor niet meer werkt, deze de ventilator blíjft aanjagen, die vervolgens de accu leegtrekt (deze accu is van april 2002).
Ik kan dus elke keer niet starten. Mijn garage heeft nu een nieuwe sensor in " back-order" en dat kan weken duren, dus ik kan mijn auto nu niet gebruiken. Is dat nou normaal weken wachten op zo´n onderdeel=sensor ? (mijn garage heeft er 6 in "back-order" ! = zwak onderdeel van Volvo 850 ? ) én kent iemand dit probleem en heeft er een (tussen)oplossing voor, zodat ik wél kan rijden ?

Rudolf

2.520V

beetje een vaag verhaal van die volvodealer?
vlgs mij klopt da nie, zowel de oorzaak vlgs de dealer als de levertijd. >:(
En daarnaast ook nog een Volvo 144 B18 uit 1968!!

Volvo heerst...

Andre850

Citaat van: wierswess op 26-02-2003 20:49:42

VOLVO 850 2.5 T ESTATE , 06/1996, 140.000 km.

Mijn accu staat elke keer leeg. Volgens mijn Volvo-garage komt dit omdat de temperatuursensor niet meer werkt, deze de ventilator blíjft aanjagen, die vervolgens de accu leegtrekt (deze accu is van april 2002).
Ik kan dus elke keer niet starten. Mijn garage heeft nu een nieuwe sensor in " back-order" en dat kan weken duren, dus ik kan mijn auto nu niet gebruiken. Is dat nou normaal weken wachten op zo´n onderdeel=sensor ? (mijn garage heeft er 6 in "back-order" ! = zwak onderdeel van Volvo 850 ? ) én kent iemand dit probleem en heeft er een (tussen)oplossing voor, zodat ik wél kan rijden ?

Rudolf

heb nu exact hetzelfde probleem...
het relais van de fan is goed.. ik denk nu dat mijn temperatuursensor defect is..

Ludo

hebben jullie beide de foutcodes al eens uitgelezen?.

Citaat van: wierswess op 26-02-2003 20:49:42Mijn garage heeft nu een nieuwe sensor in " back-order" en dat kan weken duren, dus ik kan mijn auto nu niet gebruiken. Is dat nou normaal weken wachten op zo´n onderdeel=sensor ? (mijn garage heeft er 6 in "back-order" ! = zwak onderdeel van Volvo 850 ? )
nee is helemaal niet normaal.
een onderdeel vandaag bestellen vóór 15 uur, komt vannacht bij de dealer binnen.
zo'n zwak onderdeel is het ook weer niet.

Jeroentjuh

Citaat van: Ludo op 22-07-2006 11:05:42
hebben jullie beide de foutcodes al eens uitgelezen?.

Citaat van: wierswess op 26-02-2003 20:49:42Mijn garage heeft nu een nieuwe sensor in " back-order" en dat kan weken duren, dus ik kan mijn auto nu niet gebruiken. Is dat nou normaal weken wachten op zo´n onderdeel=sensor ? (mijn garage heeft er 6 in "back-order" ! = zwak onderdeel van Volvo 850 ? )
een onderdeel vandaag bestellen vóór 15 uur, komt vannacht bij de dealer binnen.

Als ze in back-order staan duz niet, dan kan het soms wel ff duren ja.......

mehn

VolvoTon  had er ook last van. Ook ging bij hem de temperatuurmeter tot in het max en viel zo weer naar 0. De auto startte dan niet (uiteraard) en de fan sloeg aan.
Ook draaide de motor plots hoge toeren.

Na het vervangen van de temperatuursensor waren de problemen over.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: