Kosten C70

Gestart door DonVincenzo, 25-07-2006 11:56:58

Vorige topic - Volgende topic

DonVincenzo

Ik overweeg een tweedehands C70 te kopen, de coupé versie. Vanwege aankoopkosten, verbruik etc. zal het een 2.0T, 2.4 of 2.4T moet worden. Bouwjaar circa 2000. Ik zal er zo'n 10 tot 12 duizend km per jaar mee rijden.

Nou heb ik de meeste zaken qua kosten wel redelijk op een rijtje (wegenbelasting, verzekering, etc), maar nog wel enkele vragen;

1. Onderhoud / reparaties
Ik kan op internet zo gauw niet vinden hoe vaak een C70 terug moet naar de dealer voor een grote / kleine beurt en wat zo'n beurt dan gemiddeld kost? Ook vraag ik me nog af met wat voor bedrag ik rekening moet houden als het aankomt op reparaties.

2. Verbruik
Volgens Autoweek zitten de drie genoemde modellen op een gemiddeld gebruik van circa 1 op 10 tot 1 op 11. Is dat in jullie ervaring realistisch?

3. Volvo Selected Used Car
Biedt het volgens jullie veel voordeel om een auto uit dit programma te kopen. Zijn er veel voordelen op de standaard Bovag garantie?

Hopelijk kunnen jullie me een beetje op weg helpen.  :)

FelixB

Heb net zelf een C70 cabrio gekocht:

Motorsterkte is net wat je wilt, bedenk wel dat je een sportief uitziende C70 met 'maar'een 2.0 bijna niet kunt verkopen, ooit...
Er staan heel veel C70 2.0 cabrio's al tijden bij de handelaren etc. te koop.
(naar de coupé heb ik niet gekeken)

Verbruik: is afhankelijk van je rechtervoet; met een zuinige voet en veel snelweg schat ik zo:
1:11 voor de 2.0
1:10 voor de 2.4 & de T5

Reparatie/onderhoud: het is gewoon een 850/.70classic met een coupédak, wat zou er anders zijn?

Garantie is maar net wat je durft te gokken. Ik heb de mijne 'voor weinig' particulier gekocht met wat werk.
Vergeet ook niet dat als je garantie hebt, je steeds naar die dealer moet rijden als je wat hebt...
855R & C70 T5 cabrio automaat

DonVincenzo

Citaat van: FelixB op 25-07-2006 12:25:39

Reparatie/onderhoud: het is gewoon een 850/.70classic met een coupédak, wat zou er anders zijn?

Wat ben je daar dan voor kwijt? :)

face.flava

Citaat van: DonVincenzo op 25-07-2006 12:27:50
Citaat van: FelixB op 25-07-2006 12:25:39

Wat ben je daar dan voor kwijt? :)

Hey DonVincenzo,
Welkom! Ik heb mijn C70 nu 2 bijna 2 mnd. Ik heb een T5 en ik ben er erg tevreden mee.

Ik ga je vragen proberen te beantwoorden. Ik zit nu op mijn werk maar als ik thuis kom zal ik je een scan van het onderhoudsboekje laten zien. Dan kan je zien hoe vaak een servicebeurt nodig is.

De prijzen,... nou bij de dealer is het niet echt goedkoop. De mijne gaat de 11de voor een beurt, dat zal 530 euro kosten dacht ik. Wel prijzig maar het geld waard vind ik, omdat de multiriem, distributiriem, looprol, spanrol, olie, bougies... en nog een aantal kleine dingen vervangen/ververst worden.

Ik heb er zelf om gevraagd dit is de beurt die bij 150k wordt gegeven, de mijne heeft nu 102k gelopen.

Bij 105K zou hij ook voor een beurt moeten. Deze zou 361 euro kosten, olie/filter bougies, pollenfilter en vloeistoffen controleren. Maar zo'n beurt zou ik persoonlijk niet door de dealer laten doen. Voor dat bedrag, zoek je zelf uit welke vloeistoffen je nodig hebt, bougies etc. en breng je auto naar een andere garage bv kwikfit, sir speedy etc ect.....  Olie verversen en bougies vernieuwen is geen kunst. Als je een beetje handig bent kan je dit zelf doen. Maar dat moet je zelf weten. De dealer kan het namelijk ook erg goed en je krijgt een bak koffie en koekje tewijl je wacht.

De beurten varieren van prijs telkens staat er wat anders op het programma (zal je zien op de scan) Je kan ook effe naar een dealer bellen en even vragen wat de beurten kosten, moet je misschien wel een kenteken hebben.

De 1999+ modellen hebben misschien vaker problemen dan de 1998 model. Dit ivm de electronische gasklep. (corect me if I'm wrong) Dit is wat ik gehoord heb, ik heb zelf een 98 model.

Verbruik vind ik echt meevallen bij mij 1:10 meestal en als ik heeeeeeeeel rustig rij 1:11. Maar ja het hangt inderdaad ven het rechtevoetgewicht af :) Je kan het zo gek als je wilt maken.

Al je ze scans wilt laat me weten. 

Kijk maar effe naar deze topic, staat wat over onderhoud in.

http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=13970.0

bouqske

hoi,

zeer leuke wagen zo'n C70

heb er ook één momenteel (t-5), maar heb gisteren een s60 2.4d gekocht
de onkosten voor woon- werkverkeer waren te hoog voor mij (rond de 400 euro per maand, en dat enkel om op men werk te geraken)

dus er staat een blauwe te koop ;) (wel belgie)

grtz
Suzuki Swift GTi > Opel Ascona 16S GT > Opel Vectra 1.6i > R5 Turbo > Renault Clio 16V > Volvo 850 t-5 > Volvo C70 t-5 > Volvo S60 2.4d

Eugene

Het verbuik zal eerder richting 1/9 - 1/10 gaan. Ook een beetje afhankelijk van de rijstijl.

Onderhoud doe ik allemaal zelf, dus het kost me alleen de onderdelen. MAar als je naar de dealer moet word het allemaal erg duur. De prijzen voor een kleine beurt liggen rond de 200-250 en een grote beurt gaat gauw over de 500 heen. De service interval is 15.000km.

Ik zou persoonlijk niet gauw bij de dealer kopen omdat je dan meer betaald voor hetzelfde (behalve de garantie natuurlijk) tov bij een particulier kopen. Maar dan moet je wel veel verstand hebben van de auto's of iemand meenemen die dat heeft (eigenlijk altijd doen als je een auto koopt).

If it's not blown, it sucks...

BenC70ES

Citaat van: bouqske op 25-07-2006 16:03:01maar heb gisteren een s60 2.4d gekocht

Innige deelneming  ;D ... je had een LPI installatie kunnen inbouwen  :)

Veel plezier met de S60.

@ Don, ik zou voor de 2.4T gaan...  :)  buiten de gasklep zijn de +'99's minder storingsgevoelig denk ik. En heb je ook SCT, grotere sipsbags, whips enz...

Succes

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

haRtV70R

Don ik zou voor de T-5 gaan, is veeeeel sneller.. ;D En heeft net zo veel storingen als zijn ''trage'' broertje.. :P :-X  (geintje ;D)
[move][/move]

bouqske

Citaat van: BenC70ES op 25-07-2006 22:59:04
Innige deelneming ;D ... je had een LPI installatie kunnen inbouwen :)

waar steken ze dat ding eigenlijk ? geen prestatiedaling ?

de s60 heb ik maar in optie, dus kan nog altijd van gedacht veranderen
Suzuki Swift GTi > Opel Ascona 16S GT > Opel Vectra 1.6i > R5 Turbo > Renault Clio 16V > Volvo 850 t-5 > Volvo C70 t-5 > Volvo S60 2.4d

mehn

Citaat van: bouqske op 26-07-2006 08:45:18
Citaat van: BenC70ES op 25-07-2006 22:59:04
Innige deelneming ;D ... je had een LPI installatie kunnen inbouwen :)
waar steken ze dat ding eigenlijk ? geen prestatiedaling ?

Gewoon achterin in plaats van je reservewiel. Met LPi geen prestatiedaling, zelfs ietsje prestatiewinst omdat gas RON104 heeft en bij LPi niet verdampt hoeft te worden maar vloeibaar wordt ingespoten.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

bouqske

aha

en wat moet zo'n ding kosten ?

mehn

Citaat van: bouqske op 26-07-2006 11:42:42
aha
en wat moet zo'n ding kosten ?

Zo'n ding? ;D

Een LPi installatie kost ongeveer 2500 euro. Ik heb het bijvoorbeeld in mijn 850 T-5 en BenC70ES heeft het in zijn C70 T5

XC60 D4 AWD:

bouqske

collega van mij heeft dat ook (niet in een volvo ;) )
hij zegt dat het iets meer verbruikt (weegt niet op tegen het prijsverschil)
maar mijn vraag dan: hoeveel km rijd je met zo'n tank ?  ik doe gemiddeld 750 km per week (momenteel 650 want alsk ergens naartoe moet neem ik dieseltje van vrouw)

ga ik dan 2x per week aan het tankstation staan ?

Ludo

wat is er mis met 2x per week gaan tanken?.
je kan er ook een cylindertank in plaatsen van 85 of 90 liter.
je verliest dan wel een stukje van de koffer.

mehn

Citaat van: bouqske op 26-07-2006 12:01:13
collega van mij heeft dat ook (niet in een volvo ;) )
hij zegt dat het iets meer verbruikt (weegt niet op tegen het prijsverschil)
maar mijn vraag dan: hoeveel km rijd je met zo'n tank ? ik doe gemiddeld 750 km per week (momenteel 650 want alsk ergens naartoe moet neem ik dieseltje van vrouw)

ga ik dan 2x per week aan het tankstation staan ?

Verbruikt 20% meer en je staat idd elke 300/350km aan het tankstation ;)
Elke keer weer met een héle grote glimlach ;D

XC60 D4 AWD: