sputterende automaat van 850

Gestart door goghcom, 29-07-2006 13:52:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

crosscountry

hallo,
mijn crosscountry uit 2001 geeft bij warm lopen ook zo,n brommend geluid en schokt/bokt bij het overschakelen wanneer hij warm is. euvel kwam naar voren in toscane bij een zgn. valsplat. storings indicatie: versnellings probleem garage spoed. volgens anwb techno mogelijk een "rotorblad in de koppeling kapot. auto wordt vlgendeweek gerepatrieerd. Er lag geen olie onder de auto. Ik ben benieuwd wat het bij jou is. Mijn bak is nog geen 140.000km oud. is er zoiets van garantie op een automatische versnellingsbak van volvo??

goghcom

Hallo,

Omdat ik vreesde dat het de automatische versnellingsbak was, zocht ik de oorzaak eerst daar. Autotrans wist feiloos door de telefoon de vinger op de zere plek te leggen. Ze zouden er voor 2500 euro of zo wel even een gereviseerde bak in zetten. Maar toen ik geen storingscode kreeg en naar de volvo-dealer in Haarlem ging, zeiden ze meteen: he, hij loopt af en toe op vier cilinders! En zo was het. Ze hebben eerst de verdeelkap en bougies vervangen  -- het probleem bleef. Daarna ook de kabels. Probleem weg. Inmiddels heb ik een 2500 vakantiekm's er op, en alles oke.