nieuwe ouwe blauwe

Gestart door spar, 27-06-2006 19:07:37

Vorige topic - Volgende topic

spar

heb een ouwe-blauwe gekocht. Een 850 GLT aut estate uit 1993. ziet er redelijk uit. mag iets cosmetisch werk gebruiken. Helaas is de techniek minder: twee fusees en twee stuurkogels moeten vervangen. de auto valt nu nog af en toe uit. reageert dan niet op gaspedaal, gaan geen lampjes branden. motor pakt even later weer op :(!
iemand een idee?
Je kunt er niet genoeg van krijgen

thuur

Hallo en welkom op het forum!

Fijn om te zien dat er weer een "oudje" in goede handen is gekomen. Het werk wat je beschrijft lijkt me reuze mee te vallen. Ik zou zeggen spit eens goed door het forum, haast alles wat je auto kan mankeren staat wel ergens beschreven.

De kogels zou ik zsm laten vervangen, anders slijten je banden ook nog scheef af. En vergeet niet de wegligging die er onder te lijden heeft. Wel de auto uitlijnen na vervanging ;)

Cosmetisch is er ook veel te redden, maar dat kom je vanzelf wel tegen.

Meestal is het spontaan uitvallen te wijten aan een defect brandstofpomprelais (103), maar dat gaat wel gepaard met brandende lampjes en meestal pakt de auto dan niet meer vanzelf op. Begin bij het eenvoudigst en het goedkoopst, in dit geval de ontsteking. Massapunten schoonmaken en evt. benzinefilter vervangen.

Omschrijf je klacht wat specifieker (toerental/snelheid/benzine/gas/bijgeluiden/etc) dan kunnen we je ook beter helpen.

Veel veilige km's toegewenst 8)

Gr ;)

FGG

Hey, welkom op 't Forum.

't Meeste heeft Thuur al gezegd. Rest mij nog: veel plezier en ....FOTOOO'S

Gr
FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

spar

leuk he.probeerik vanaf de startpagina in te loggen, besta ik niet. Inloggen via forumpagina lukt wel.

Foto's volgen.

v.w.b. "mijn" probleem:
laatste maal was het als volgt:
ca 5 km vanuit koude start op weg. Grote weg even 80km/h om in te voegen. vervolgens gas om in te halen (geen kick down of zo) naar 120 km/h.: snelheid weg, GEEN lampjes. terug naar rechts en vluchtstrook op. afgeremd tot ca 60km/h en in vrij gezet. toerental rond de 800 rpm. gas gegeven en hij (zij? ;)) reageert weer zoals het hoort!!!!
Volvodealer Bluekens te Roosendaal gebeld. Deze kende het niet als een specifiek 850 probleem en gaan de auto uitlezen.
Suggesties?
Overigens laat de verkoper, PAC auto's te Vinkenga, niets van zich horen. hij beloofde wel iets te laten horen, maar ja, centen binnen he! >:(

spar

:DHet probleem is verholpen. Men (Volvodealer) heeft de smoorklep en omgeving schoongemaakt. Nu geen enkel probleem meer. Heb je dus ook het probleem dat het vermogen af en toe wegvalt en je auto blijft lopen is het schoonmaken wellicht een aanrader.

ief

Kijk, dat zijn weer positieve berichten...we wachten overigens nog steeds op foto's..... 8) :P
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...