Vette ratel

Gestart door Jak, 30-12-2002 21:02:49

Vorige topic - Volgende topic

Jak

Ratel bij koude start, is dat van de zelfstellende kleppen?
(2.5i, 10V) ???
K
Estate `95, 25i-10V, 350k, -3 dB

jan855t5r

Als het bij hoger toerental en bij warme moter verdwijnt waarschijnlijk wel.
Als het echt heel erg is kan het zijn dat 1 of meerdere hydraulische klepstoters kapot zijn (de seals ervan, ze kunnen dan geen druk vast houden en lopen dus te snel weer leeg)
Deze zal/zullen dan vervangen moeten worden om voortijdig verslijten van de nokkenas te voorkomen.

Is het geklepper/geratel slechts een klein beetje direct na het starten van de moter dan zou ik me niet te veel zorgen maken. Je kan dan ook nog proberen om (zeker in de winter) een iets dunnere olie proberen (bijv. 5W40)

suc6
Jan

Enno

Ik had deze week ook een goed geratel...tot zo'n 5 seconden na de start...

Ik denk dat de 10W40 olie er wat mij betreft snel weer uit kan...en vervangen kan worden door een 5W40 synthetische Olie.....ik vind de kleur van olie na 8000 km gewoon te donker voor een auto op LPG. Olie verbruikt hij niet....maar rijd toch liever op full syntetisch....zeker als de zomermaanden weer voorbij zijn.

Jak

Jee, een oud topic.  8)

Met 5W40 Full syntheet was het euvel heeeel lang weg.
Na met 10W40 bijvullen komt het bij koude start soms even terug.

Jak

Racingbrick

Een kantelende zuiger?

Jak

Zekere weet ik t niet maar t lijkt me niet waarschijnlijk.

Het topic is door mij ergens in 2004 geplaatst, en sindsdien met 5 W40 opgelost. T is nooit erger geworden, en duurde max 1 a 2 seconden.
Als het er is vind ik het wel storend.

Overigens hoorde ik laatst ook een ander type auto (ik meen een Jap) met een zelfde ratel, niet Volvo specifiek dus.

T schijnt idd. met het vervangen van klepzetels te verhelpen te zijn. Maar zo zei de man, na 10k.km heb je het weer terug. Mooi zo laten dus.

Jak