ECU connector pinout ?

Gestart door TinusTussengas, 07-08-2006 21:44:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TinusTussengas

Hallo Roffellaars,

Ben nieuw op 't forum, want ik heb sinds kort een 850 GLT E2 (2,520V op LPG) uit 92. km ~237000

Toen ik de auto kocht liep hij al niet op benzine, en in principe is dat geen probleem voor me, want ik ben technisch gezien geen dummie  ;)

Het probleem is natuurlijk dat ik de boel wel op benzine wil laten draaien, nu ik op vakantie ga.

Ben aan het snuffelen geweest op 't net, en heb een berg data gevonden.
In die berg data kan ik geen enkel "plattegrondje" van die ECU stekker
vinden. En op de diverse schema's zitten wat verschillen in pinnummers.
Op de stekker zie ik wel nummers, (ECU zijde) echter voor de zekerheid dus deze vraag :
Heeft er iemand een plaatje van deze stekker behorende bij het bovengenoemde type Volvo ?

Bij voorbaat dank,

Tinus

Jeroentjuh

#1
Heeft de dealer wel ;)

Maar loopt je brandstofpomp? Goede brandstofdruk? Zekeringen heel? Oude vervuilde benzine? Brandstofdrukregelaar goed? Vervuild brandstof filter? Injectoren vuil?

Controleer dat eerst maar eens voordat je in de ecu stekker begint te rommelen  ;D

Ludo

dat lijkt me ook de betere optie.
vraag me wel af wat je met het schema wil doen, wat is je bedoeling hiervan?.

TinusTussengas

Hallo Jeroentjuh,

Bedankt voor de reaktie, en je hebt gelijk met de punten die je opnoemt.
(Op een forum als dit moet je nooit meteen zeggen dat je technisch bent, dom van me, ik zou het ook niet vertrouwen  :D )
Ik was ook niet duidelijk geweest over wat ik al heb gedaan, het volgende is het probleem, en wat ik inmiddels al gedaan heb:

Het symptoom is dat de motor goed aanslaat op benzine, start prima op benzine, en schakelt probleemloos op lpg over.

Als ik de schakelaar indruk om op benzine te tuffen, loopt hij even goed, en na een 20/25 seconden wordt de motor teruggeregeld, en heeft geen power meer.

Nageken :
Brandstofpomp is goed, benzine flow is voldoende, druk is +/- 2,9 bar.
Zekeringen zijn ok, verstuivers zijn ook goed, dus die punten waren al afgevallen bij het zoeken.
OBD geeft 212 als foutcode (lambda sonde) en 511 (leaner mixture at idle)
Hebben m.i. met elkander van doen
De auto is in onderhoud geweest bij een "beuntje" van de vorige eigenaar, en die heeft er op nogal creatieve wijze bedrading in vervangen.


Rechtstreeks op de aansluitingen van de Lambda sonde meet ik wel de goede waarden,varierend tussen 0,1 en 0,8 volt. en de verwarmingsweerstand "meet"
ook goed
Meten van de bekabeling naar de ECU geeft vreemde resultaten, en aangezien ik geen duidelijke pinout heb van die stekker, zoek ik die dus. (Om vanuit die specs de aansluitingen correct te kunnen nameten, zonder de heleboel open te trekken.

Bij voorbaat dank,

Tinus

Jeroentjuh

Heb je de benzine druk ook gemeten tijdens het rijden en op het punt dat hij slecht gaat lopen?

En die foutcode's, lijkt me dat je ergens valse lucht hebt ofzow, ff alle vaccuum slangen goed nakijken...

TinusTussengas

Hoi Jeroentjuh,

Nee ik heb de druk niet onder het rijden gemeten, maar de +/- 25 seconden dat ie wel goed loopt,  rijdt ie beter dan op gas, en laat dan de pk's zien die je van zo'n motor verwacht.
Zonder voldoende benzinedruk zou die het niet zolang volhouden.
(Brandstoffilter heb ik overigens ook vervangen, en de tank trekt niet vacuum)

Het inlaatgebeuren (ook rond het gasstuk) heb ik ook nagelopen op vacuumlekken, en een paar kleine 'zuiggeluidjes' verholpen, al waren die miniem.

Ook de vacuumslangen zijn allen dicht.

Kortom, ik heb het een en ander al bekeken, en ik denk niet al te vroeg hier een vraag gesteld  :P

Groet,

Tinus