Waarschijnlijk 850

Gestart door Staff, 03-08-2006 11:56:01

Vorige topic - Volgende topic

Staff

Mijn naam is Patrick en woonachtig in het oosten des lands. Rij nu een Laguna, op sterk afraden van mijn broer (automonteur, en Laguna is Franse bagger), maar zo'n 2,5 jaar zonder problemen in gereden. Kleine op komst dus wil ik wat groters en zat aan een 850 te denken. Het liefst niet op benzine, die Laguna doet al 1:10 en dat vind ik al aardig dorstig, nu weet ik dat je met een 850 er veel voor terug krijgt.....maar toch. Ik zit dus aan gas te denken, dan heb je G3 en LPG. Zit hier nog verschil tussen, behalve die €27 per maand? Is G3 nog zuiniger? Is G3 storingsgevoeliger dan een "normaal" gassysteem? Ik zie dat de 850's op G3 hoger in waarde zijn dan met een gewoon gassysteem.....en voor €27 per maand zijn dat heel wat maandjes rijden.....

Puik forum trouwens!!!

mehn

Citaat van: Staff op 03-08-2006 11:56:01
dan heb je G3 en LPG. Zit hier nog verschil tussen, behalve die €27 per maand? Is G3 nog zuiniger? Is G3 storingsgevoeliger dan een "normaal" gassysteem? Ik zie dat de 850's op G3 hoger in waarde zijn dan met een gewoon gassysteem.....en voor €27 per maand zijn dat heel wat maandjes rijden....

Nee dat is een misverstand. Je hebt LPG, meer niet ;D

Er zijn technisch meerdere systemen (verdamper/LPi) en er zijn belastingtechnisch meerdere systemen (G2/G3).

Het voordeel van G3 t.o.v. G2 is dat je minder belasting betaald omdat de computer van deen G3 systeem zelflerend is en dus (volgens de staat) tot minder uitstoot leidt.

Verdampersystemen zijn meestal G2 en een enkele kan als G3 worden gekwalificeerd. LPi systemen zijn bijna altijd G3 systemen.

Overigens komen officieel niet allen 850's in aanmerking voor G3, daar moet je ook rekening mee houden.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

FGG

Welkom op 't Forum, Patrick. Weer een 'Oosterling' erbij. :)

Citaat van: mehn op 03-08-2006 12:01:16
Overigens komen officieel niet allen 850's in aanmerking voor G3, daar moet je ook rekening mee houden.
In principe de modellen vanaf januari 1995.

Maar er zijn uitzonderingen :P ;D

Zit hier nog verschil tussen, behalve die €27 per maand?

Dat zijn toch ruim 12 tankjes LPG per jaar. ;)

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Freulig

Citaat van: FGG op 10-08-2006 17:45:17
Zit hier nog verschil tussen, behalve die €27 per maand?
Dat zijn toch ruim 12 tankjes LPG per jaar. ;)

Maar met je 850 rijdt je daar met veel gemak veel meer tankjes doorheen, zeker als de brandstof zoveel goedkoper is... (en daarmee dus het rijden zelf....)

Mod edit: quote hersteld

The Saint

Een Volvo 850 kopen voor lagere 'maandlasten' is volgens mij BS als je met de Laguna 2,5 jaar nix gehad heb. Blijft over het argument ruimte, en dan zeg ik: Hyundai bus.

The Saint, die hoopt dat R ook nog andere redenen zijn om voor de 850 te gaan  :-\
No shirt no shoes, no pinball

thuur

Citaat van: The Saint op 10-08-2006 17:50:46
Een Volvo 850 kopen voor lagere 'maandlasten' is volgens mij BS als je met de Laguna 2,5 jaar nix gehad heb. Blijft over het argument ruimte, en dan zeg ik: Hyundai bus.

The Saint, die hoopt dat R ook nog andere redenen zijn om voor de 850 te gaan  :-\

...euh... ???

Zeg Saint, dit is het Volvo 850 Forum he ::)

Gr ;D

The Saint

Citaat van: thuur op 10-08-2006 20:01:58
Citaat van: The Saint op 10-08-2006 17:50:46

The Saint, die hoopt dat R ook nog andere redenen zijn om voor de 850 te gaan  :-\

...euh... ???

Zeg Saint, dit is het Volvo 850 Forum he ::)

Gr ;D

I know, I know..

Maar ik hoop altijd dat R andere dan praktische redenen zijn om een 850/X70 aan te schaffen...

Maar goed, de liefde kan na de aanschaf ook langzaam groeien he  ;)
No shirt no shoes, no pinball