Turbo zit er aan te komen?!

Gestart door tijzio, 14-08-2006 11:05:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thuur

De huidige turbo, ca. 10 minuten stationair. Eerst kwamen er geen wolkjes uit, maar pluimen, daarna de gasgeeftest...

See for yourself..



Gr :-\

Laserblue

*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

mehn

Dan heb je de mijne nog niet gezien na 10 minuten stationair  ;D ;D

10 seconden met koude motor is ook al lang genoeg ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Ludo

ben je wel zeker dat er geen D5 in zit?.  :evil:

b0nkolok

#34
Heren roffelaars,

Met 406.000 km achter de 5e deur van de groene had ik dezelfde olierookverschijnselen. Het werd in een file zo erg (stationair en dan wat optrekken) dat het verkeer achter me de mistlampen aandeed  :eusa_sick:.
Na overleg met diverse locale 'deskundigen', waaronder eentje ver weg van mij, Thuur, was de diagnose "turbo kaduuk". Een 15G en mijn monteur een gereviseerde laten bestellen. Met zo veel km's de boel niet forceren met een zwaardere, vond hij. OK, ik naar Spanje (vliegen) en bij terugkeer na een maand of zo gebeld. Mocht komen kijken en testen. Eerst de oude (die hij nog even had vastgehouden om te laten zien) en inderdaad: scheurtjes, speling in de as aan alle kanten, aanlopen van schoepjes, kortom ernstig ziek  :eusa_eh:.
Dan de test: de nieuwe turbo werkt goed maar de druk is niet hoog (de oude had een strakkere waste gate). Nauwelijks rook, alleen na 15 minuten stationair heel even een klein pluimpje.
Kwam er een ander euvel op: het expansievat begon te schuimen en te sproeien *^%#@  :'( ! Vreselijk. Wat bleek nu weer? Met vullen was vergeten de kachel op max te zetten, veel lucht in het systeem. Bijvullen en ontluchten dus. Nu loopt hij weer goed, maar ik blijf alles nog even nachecken.
Kosten turbo, incl. de- en monteren de rest: 900 euries incl. BTW.
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

Joachim1

Prijs is wel aardig maar beter is een volvo nieuwe ipv gereviseerde.
Ik dacht altijd dat de 850 geen kachelkraan had en het systeem open was met een klep/schuif?

thuur

Citaat van: Joachim1 op 18-07-2007 17:25:21
Ik dacht altijd dat de 850 geen kachelkraan had en het systeem open was met een klep/schuif?

Ja, en als je een ECC hebt regelt het paneeltje dat voor je. Dus wel ff in de warmste stand zetten tijdens het ontluchten.


Gr ;)

b0nkolok

CiteerPrijs is wel aardig maar beter is een volvo nieuwe ipv gereviseerde

Het IS een Volvo turbo, nou ja eigenlijk een Mitsubishi fabrikaat dacht ik, maar dan gereviseerd door www.turboworld.nl , kijk maar eens. :azn:
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

Joachim1

Turboworld is wel een goed bedrijf maar de verkeerde wastegate vind ik wel raar?of staat de wastegate niet gewoon wat slap dat je hierdoor minder druk hebt?
Met ontluchten doe ik de kachel knopjes ook altijd wel op hot  :angel:

b0nkolok

Citaat van: Joachim1 op 18-07-2007 23:46:49
Turboworld is wel een goed bedrijf maar de verkeerde wastegate vind ik wel raar?of staat de wastegate niet gewoon wat slap dat je hierdoor minder druk hebt?
Met ontluchten doe ik de kachel knopjes ook altijd wel op hot  :angel:

Waste gate moet nog afgesteld worden naar voorkeursstand en chip. Kijk maar eens op deze pdf: http://www.timloto.org/download/pdf_lesbrieven/motoren/waste-turbo-opdracht.pdf
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek