hoeveel olie?

Gestart door geelee850, 14-08-2006 17:10:53

Vorige topic - Volgende topic

Quota

Citaat van: thuur op 08-08-2007 13:32:13
Citaat van: Quota op 08-08-2007 13:12:24
Citaat van: mehn op 08-08-2007 10:04:04
Bij de rode peilstok staat dat er niet op: 1 liter.
Bij de oranje (flouriserende) peilstok wel: 1,5 liter.

Dank u vriendelijk, dit is het antwoord wat ik zocht... Vind trouwens wel dat men hier verwacht dat iedereen op de hoogte is van dit soort details, gezien de niet inhoudelijke, maar wel cynisch opgevatte reacties alhier.... Is dat ook typisch Volvo, of niet?

Volvorijders zijn zeikers hoor ;D
Na 13 jaar en 300.000km verwachten ze dat de auto probleemloos en rammelvrij functioneert...

Laat je niet ontmoedigen, maar we verwachten wel dat je op z'n minst even in je instructieboekje kijkt of ff zoekt (en goed leest) op het forum. Het is voor de vaste gebruikers ook niet leuk om telkenmale dezelfde vragen te moeten beantwoorden ;-)

Gr :D

Goed, dat snap ik, maar ik heb geen gebruiksaanwijzing van de auto, heb deze ook nog niet kunnen vinden alhier, en met de zoekfunctie op het forum krijg ik, ikweetniet hoeveel resultaten, waarvan de eerste 70 in ieder geval niet die informatie bevatten die ik zoek.

een toegevoegde waarde van het forum is toch dat je elkaars parate kennis kunt gebruiken zonder te moeten zoeken? Als men het antwoord weet, dan kan men dat gewoon geven, of een linkje meesturen naar het onderwerp waarin het besproken wordt.

Maar goed, ik laat het hier maar bij, ik heb overwogen om lid te worden van de 850 club, maar als de clubmeetings net zo verlopen, dan moet ik daar nog maar  eens goed over nadenken....

Iedereen bedankt voor de moeite, ik denk dat ik zelf maar uit moet zoeken.

FGG

Citaat van: Quota op 08-08-2007 15:23:36
Goed, dat snap ik, maar ik heb geen gebruiksaanwijzing van de auto, heb deze ook nog niet kunnen vinden alhier, en met de zoekfunctie op het forum krijg ik, ikweetniet hoeveel resultaten, waarvan de eerste 70 in ieder geval niet die informatie bevatten die ik zoek.

een toegevoegde waarde van het forum is toch dat je elkaars parate kennis kunt gebruiken zonder te moeten zoeken? Als men het antwoord weet, dan kan men dat gewoon geven, of een linkje meesturen naar het onderwerp waarin het besproken wordt.

Maar goed, ik laat het hier maar bij, ik heb overwogen om lid te worden van de 850 club, maar als de clubmeetings net zo verlopen, dan moet ik daar nog maar  eens goed over nadenken....

Een beetje gelijk heeft ie wel... :eusa_shifty:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Misha

Citaat van: FGG op 08-08-2007 15:24:59
Citaat van: Quota op 08-08-2007 15:23:36

Een beetje gelijk heeft ie wel... :eusa_shifty:
Thuur ook...
Marco ook...
Mehn ook...

En : idd, Florian ook...

Kom op, Quota ! Er is hier veel kennis, (mag ik zeggen ook gezelligheid ?), veel hulpbereidheid en liefde voor de 850 (en iets minder voor de x70 classics), maar we zijn idd ook kritisch..

Nieuwe start  ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

thuur

Als ik zoek op 'peilstok liter' zie ik op de eerste pagina al 9 vermeldingen van het niveauverschil tussen MIN en MAX op de peilstok.

Dat je geen instructieboekje hebt heb ik niet gezien in mijn glazen bol, sorry.

Het forum staat volledig los van de club.

Niets, maar dan ook niets wat hier geschreven staat is persoonlijk bedoeld. Als je het wel zo leest kan ik me je reactie voorstellen.

Tenslotte nog een leuk filmpje ;D
http://download.skype.com/share/posting.swf

Je bent er niet minder welkom om hoor ;)

Gr 8)

Quota

Goed, nog maar een poging dan, ik heb de zoek gegevens "peilstok liter"ingegeven, en dat heeft een werkbaar aantal zoekresultaten, echter niet degene die ik zoek, omdat ik aanneem dat de TDI motor een andere hoeveelheid olie bevat dan de benzinegestookte broers en zussen... Vanmiddag het peil nog even gechecked. Heb een oranje peilstok, maar een onleesbare code van cijfers en letters in staat. Oliepeil stond nu echter keurig in het midden, dus ik ga er maar even van uit dat ik zo de volgende beurt wel haal.

Ludo

misschien moet je even geduld hebben, er zal vast wel een dieselrijder (ze zijn nog steeds in de minderheid!  :D ) even achterop het boekje willen kijken, en vermelden wat er staat over de hoeveelheid tussen de streepjes.

Turbobiker

Citaat van: Quota op 08-08-2007 19:54:25
Oliepeil stond nu echter keurig in het midden, dus ik ga er maar even van uit dat ik zo de volgende beurt wel haal.

Dan kan er minstens een halve liter bij. Ligt er ook aan hoe ver je beurt nog weg is. Gewoon met enige regelmaat peil blijven controleren.

Oeps, ben geen dieselrijder :eusa_wall: ;D (sorry Ludo)
De Tussenpaus

FGG

Citaat van: Quota op 07-08-2007 18:38:03
Ik heb sinds gisteren een V70 2.5D, weet iemand wat de marge is tussen het minimum van de peilstok en het maximum? Ik moet nog twee weken wachten tot hij voor een beurtje bij de dealer terecht kan, en ik moet er nog een keer mee naar duitsland, maar ik wil er niet te veel in doen, en ook niet te weinig (peil stond voor het meten op minimum, vervolgens naar de pomp gereden en er 0,5 liter bij gegooid).

Even terugkomend op de vraag:
Als de olie op het minimum stond en je hebt er een halve liter bijgegooid waardoor ie dus nu ergens tussen MIN en MAX staat dan kun je daar toch rustig mee rijden? Wanneer je voor een lange rit staat peil je vooraf ff en eventueel nog achteraf. Mocht de nood echt aan de man zijn dan zal toch het lampje gaan branden? Kortom: even een cannetje van een litertje of 2 achterin leggen.
't Lijkt me dat je die 2 weken zo wel doorkomt, toch?

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Turbobiker

Citaat van: FGG op 08-08-2007 20:08:19
Mocht de nood echt aan de man zijn dan zal toch het lampje gaan branden?

En dan is het meestal net een tikkeltje te laat... ::)
De Tussenpaus

reneetje

Citaat van: FGG op 08-08-2007 20:08:19
Citaat van: Quota op 07-08-2007 18:38:03
Ik heb sinds gisteren een V70 2.5D, weet iemand wat de marge is tussen het minimum van de peilstok en het maximum? Ik moet nog twee weken wachten tot hij voor een beurtje bij de dealer terecht kan, en ik moet er nog een keer mee naar duitsland, maar ik wil er niet te veel in doen, en ook niet te weinig (peil stond voor het meten op minimum, vervolgens naar de pomp gereden en er 0,5 liter bij gegooid).

Even terugkomend op de vraag:
Als de olie op het minimum stond en je hebt er een halve liter bijgegooid waardoor ie dus nu ergens tussen MIN en MAX staat dan kun je daar toch rustig mee rijden? Wanneer je voor een lange rit staat peil je vooraf ff en eventueel nog achteraf. Mocht de nood echt aan de man zijn dan zal toch het lampje gaan branden? Kortom: even een cannetje van een litertje of 2 achterin leggen.
't Lijkt me dat je die 2 weken zo wel doorkomt, toch?

Dat olie laag lampje van onze volvo brandt pas als het te laat is als het uberhaupt gaat branden.
kwam er laatst  nog eentje tegen waar 2,5 ltr inging zonder dat het lampie gebrand had.
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Turbobiker

Citaat van: reneetje op 08-08-2007 20:15:44

kwam er laatst  nog eentje tegen waar 2,5 ltr inging zonder dat het lampie gebrand had.

Tot aan de nokkenassen? Maar zonder gein, zo is het helaas dus wel :-\
De Tussenpaus

ik-rol

Best Quota. Ik heb ook TDI uit 1997. Op mijn achterkant van mijn boekje staat dat afstand tussen de streepjes overeenkomt met 1,5 liter olie. Als je wilt weten hoeveel er in gaat hoor ik het wel.

Dan heb ik een vraag aan het forum over de oliesoort. Wat is nu wijs? Ik weet het niet meer. Als ik er 10W40 in doe is het verbruik 0,5 liter per 15.000 km. Valt dus mee. Nu heeft de dealer er voor de verandering 5W40 ingedaan en is het verbruik logischerwijs - volgens dit forum - gestegen naar 1,5 liter per 15.000 km. Nu de forumdiscussie lezende is voor een turbo (TDI) 5W40 en de opwarming van d emotoronderdelen beter dan 10W40. Ik moet ook zeggen dat ik dat ook wel merk, maar is het verbruik van een diesel van 1,5 liter per 15.000 km niet te hoog? Wanneer moet ik terug naar 10W40?

thuur

Citaat van: Quota op 08-08-2007 19:54:25
Goed, nog maar een poging dan

Welkom terug! :D

Van een diesel weet ik ook geen online instructieboekje... Hier staat geen enkele diesel tussen :eusa_think:. Wellicht dat iemand anders deze online beschikbaar kan maken?

Vwb het olielampje: ik ken iemand hier die rijdt totdat het lampje gaat branden (meestal in de bocht) en dan dik een liter erbij gooit ::) ;) Maar wederom is dat een benzinemotor.

Voor nu kan ik enkel zeggen: peil altijd als de motor ijskoud is, de auto geheel vlak staat en zorg dat het oliepeil tussen MIN en MAX staat. Liever iets dichter bij de MIN dan de MAX ;)

En wellicht kun je deze mensen eens contacteren of er dieselgegevens in staan:
Advertentie 1
Advertentie 2

Gr ;)

jos-850

nog een klein vraagje
beter is bij t min? wat is het reden, ik heb laatst olie ververst, volsynteet 10w40 van Castrol
ging 6L in en stond 1mm boven het maximum

NIET GOED?