Wie weet het antwoord

Gestart door Rossi, 07-08-2006 14:57:15

Vorige topic - Volgende topic

Rossi

Hallo mede roffelaars,

Ik heb een 850 T5 '94 en volg al geruime tijd dit forum.
via de zoekfunctie kreeg ik helaas geen antwoord vandaar deze vraag.

Op het gasklephuis zit een kunsstofkap. Als je deze loshaalt zie je links daarvan op het inlaatspruitstuk een slangetje zitten die vervolgens naar een potje loopt dat aan het radiator huis is bevestigd en vandaaruit naar onderen verdwijnt. Wat is dit voor potje? ( mijn slangetje is nl afgebroken en ben benieuwd wat voor gevolgen dat heeft)
850 GLT 2.5-20V estate  '93  automaat

@®-

Dat heb ik ook.

Bij mij is echter het slangetje afgetopt waarschijnlijk voor emmissie eisen.

Deze is voor afvoer van benzinedampen. Je ziet als je het slangetje blijft volgen ook een filter zitten.

Het kan geen kwaad ik rij er al zolang mee als ik mijn 850 heb, alleen zou ik wel even de slangetjes afdoppen.

mehn

Klopt, die slang gaat naar het koolfilter. Bij mij zit alles aangesloten, dus geen idee wat er gebeurt als het loszit ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

@®-

Citaat van: mehn op 07-08-2006 15:14:56
Klopt, die slang gaat naar het koolfilter. Bij mij zit alles aangesloten, dus geen idee wat er gebeurt als het loszit ;)
Helemaal niets  ;D ;D ;D

ief

Wellicht een stotterprobleem minder? :P ;)
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

GantT5R

Dit slangetje is inderdaad voor de benzinedampen, het filter zit erachter zodat deze dampen in verminderde vorm in het motorcompartiment komen. Wellicht vandaar dat zeker bij wat warmere dagen na het rijden een lichte benzinedamp te ruiken is bij het uitstappen van de auto. Tevens  zorgt het filter in combinatie dat je wat minder snel last krijgt van een vapourlock (hoe schrijf je dat ook al weer) als je op hogere hoogte rijdt..   

(aldus een Zwitserse monteur te Sierre)

GantT5R