Weer een vraagje

Gestart door volvos60t5, 23-05-2006 20:55:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Eugene


If it's not blown, it sucks...

volvos60t5

Citaat van: Eugene op 31-05-2006 12:09:57
ben benieuwd :)

Ik ook. Ga dan meteen nieuwe blokken achter zetten (en waarschijnlijk ook nieuwe schijven) dus dan is na de vermogensupgrade ook de remmenupgrade een feit. Is eigenlijk de verkeerde volgorde maar ja, ik denk niet dat ik de eerste ben die het in deze volgorde aanpakt ;D.
Aangezien quoten in de Signature hier de norm is geworden:      
Citaat van: ed op 31-07-2006 20:10:10
Zoals je ziet behoor je toch echt tot de allersnelsten.

Eugene

Er zijn er veel meer die het in jouw volgorde doen, ipv in de mijne....

If it's not blown, it sucks...

volvos60t5

Kreeg net bericht dat ze binnen zijn:



Nu op wachten op de achterremmen en dan is het met de stopkracht ook weer goed gekomen.
Aangezien quoten in de Signature hier de norm is geworden:      
Citaat van: ed op 31-07-2006 20:10:10
Zoals je ziet behoor je toch echt tot de allersnelsten.

volvos60t5

Achter komt geen origineel volvo maar CTF GrpN schijven met Mevius Racing remblokken. 
Aangezien quoten in de Signature hier de norm is geworden:      
Citaat van: ed op 31-07-2006 20:10:10
Zoals je ziet behoor je toch echt tot de allersnelsten.

volvos60t5

Citaat van: volvos60t5 op 31-05-2006 10:04:52
De set is net via ET besteld dus ik laat wel weten hoe de ervaringen zijn.

Vandaag dus langs ET geweest voor de remmerij. Ik kan er natuurlijk niet veel over zeggen na zo weinig kilometers maar het viel me wel al op dat de doseerbaarheid veel beter lijkt te zijn. Van verdere ontwikkelingen hou ik jullie natuurlijk op de hoogte. Hieronder wat plaatjes. Geen foto's van de CTF GrpN schijven met Mevius Racing remblokken maar die zitten er nu achter op.

Het vershil:


Voor:


Na:


En Tom heeft de subarumeter er meteen opgezet:



Marc had nog steeds niet in 'The sleeper' gereden dus dat kwam er nu ook eens van: Beviel hem wel ;D. Tom bedankt weer he. Jij moet in september maar een rondje doen als het R spruitstuk en de Aquamistkit erop zit.
Aangezien quoten in de Signature hier de norm is geworden:      
Citaat van: ed op 31-07-2006 20:10:10
Zoals je ziet behoor je toch echt tot de allersnelsten.

fearless

Erg gaaf, schijfjes zijn echt een heel mooi stuk groter.

volvos60t5

Citaat van: fearless op 08-07-2006 18:40:52
Erg gaaf, schijfjes zijn echt een heel mooi stuk groter.

Ja en dat niet alleen het raakoppervlak blok/schijf is ook nog eens veel groter. Misschien komt daar het gevoel van grotere doseerbaarheid vandaan ???

Aangezien quoten in de Signature hier de norm is geworden:      
Citaat van: ed op 31-07-2006 20:10:10
Zoals je ziet behoor je toch echt tot de allersnelsten.

johan283

hoeveel zuigers hebben de nieuwe remklauwen? Of zijn dat gewoon weer de standaard remklauwen met 1 grote zuiger?

volvos60t5

Citaat van: johan283 op 08-07-2006 20:30:54
hoeveel zuigers hebben de nieuwe remklauwen? Of zijn dat gewoon weer de standaard remklauwen met 1 grote zuiger?

Inderdaad net als standaard maar dan net ietje groter en zwaarder zodat die grotere blokken er in passen (en een ander kleurtje).
Aangezien quoten in de Signature hier de norm is geworden:      
Citaat van: ed op 31-07-2006 20:10:10
Zoals je ziet behoor je toch echt tot de allersnelsten.

volvos60t5

Even een update: De remmen zijn inmiddels een beetje ingelopen en ik moet zeggen dat het heel goed bevalt. De dosering vis veel beter en vanaf >200 hard remmen is echt indrukwekkend (pijn in schouder van de riem). Nu was dat standaard al niet slecht maar het is vooral mooi dat het nu meerder malen achter elkaar kan en dan nog steeds goed voelt. Echt een aanbeveling!

Wel heb ik nu het idee (misschien allen tussen de oren) dat bij hard remmen de neus meer naar beneden gaat dan standaard het geval was. Misschien toch maar eens andere veren d'r onder ;D
Aangezien quoten in de Signature hier de norm is geworden:      
Citaat van: ed op 31-07-2006 20:10:10
Zoals je ziet behoor je toch echt tot de allersnelsten.