Nieuwe LSI installatie

Gestart door JoopS, 19-08-2006 21:56:45

Vorige topic - Volgende topic

JoopS

Gisteren onze witte opgehaald met een nieuwe LPG installatie. Een LSI systeem van Vogels-Landi. Inlaten bouwen bij Auto Centrum Arkel (WWW.ACA-LPG.NL) voor €2500,- incl volle tank LPG flash-lube + een liter Flashlube voorraad.
Bij het wegrijden liep de auto prima maar na enkele km's ging hij steeds beroerder accelereren. Rechtuit ging prima maar een bocht was bijna niet door te komen. :o
Terug gegaan, auto aan de computer en met een monteur met Laptop op schoot een testrit gemaakt.
Uiteindelijk bleek een zwakke bougie de boosdoener. Kennelijk voor benzine net genoeg vonk maar voor LPG te zwak.  :P De bougie's vervangen en auto loop nu als een zonnetje.
Wel kreeg ik het advies mee niet meer te lang te wachten met de al wat oudere bougiekabels. Aan de oude bougie's was ook te zien op het witte porcelijn dat er stroom langs gelekt was (zwarte strepen).
Ik was iig zeer te spreken over de nazorg. En nu maar km's maken om de installatie terug te verdienen 8)
Tja........

Sbv

Wat voor tank heb je er nu in liggen ? Ook rond de 56l bruto net als Vialle ?

JoopS

Volgens de installateur een 60 liter ringtank.
Tja........

Ludo

waarom heb je uiteindelijk gekozen voor Landi?.

JoopS

Er zit geen bewuste keuze achter. Het bleek lastig een G3 waardige installatie voor de 850 te verkrijgen. voor recentere modellen is veel mogelijk maar voor een auto van 11 jaar wordt de spoeling dunner. Ik was ook op Vialle uit geweest maar volgens diverse bronnen bleek dat niet meer mogelijk. ???
Zie www.vogelsautogas.nl , de uiteindelijke leverancier via de installateur uit Arkel.
Tja........

PeterHC

Ik heb ook een installatie van Vogels in mijn GLT estate van 1993, bevalt tot nu toe erg goed, heb er sinds februari 20.000km mee gereden zonder problemen.
Vialle LPI kan ook bij deze bouwjaren worden ingebouwd maar dan moet je naar Mesman in Eindhoven. Andere inbouwers zeggen inderdaad dat het niet meer kan.
Groeten

Peter