gekraak bij de R

Gestart door hpetak, 26-08-2006 11:02:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hpetak

Beste volvofreaks ;D,

Inmiddels is het alweer 8 maanden geleden dat ik onder mn volvo een nieuwe haakse overbrenging en visco heb laten zetten.Nu heb ik INEENS weer een raar GELUID.

Het geluid ontstaat wanneer ik mn versnelling in de achteruit zet.Bij iets ruwer optrekken krijg ik een OORVERDOVEND GEKRAAK ???.Het lijken wel tandwielen die losliggen.Het komt duidelijk ergens onder mn versnellingspook vandaan.Zodra ik dan eenmaal gas geef in de achteruit is het gewoon rijden in de achteruit zonder geluid.
Op de helling omhoog echt afschuwelijk.
De auto ruikt niet rijdt normaal De draagarmen zijn het niet die zijn ingevet.Inmiddels 190.000 gereden

Iemand een ide?
Alvast bedankt

M a r c

Gekraak of geratel?
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

hpetak

Citaat van: M a r c op 26-08-2006 12:56:39
Gekraak of geratel?

Tja,ik heb net nog even geprobeerd, zou toch gekraak zeggen.Zo van Kruuuuh en dan is het weg.Het geluid lijkt op de niet ingevette draagarm.
Wat me ook opvalt is dat wanneer ik even hard gereden heb dat gekraak moeilijker te reproduceren is in de achteruit ???

Wat is erger kraak of ratel marc?

Johann

Misschien de handrem schoentjes.

hpetak

Citaat van: Johann op 26-08-2006 13:48:27
Misschien de handrem schoentjes.

ik heb geen handrem erop.in de helling situatie ,rem los koppeling omhoog Kruuuuh en daarna gewoon alles

Johann

Maakt niet uit. Als er een los op zit kan ie ergens tussen zitten.

Hebben al eens meegemaakt dat een achterwiel was vastgeslagen omdat de voering los in de trommel lag.

hpetak

Citaat van: Johann op 26-08-2006 13:54:17
Maakt niet uit. Als er een los op zit kan ie ergens tussen zitten.

Hebben al eens meegemaakt dat een achterwiel was vastgeslagen omdat de voering los in de trommel lag.

oke goeie tip johan