iemand ervaring met ODBII readouts?

Gestart door Entuscan, 13-08-2003 19:39:50

Vorige topic - Volgende topic

Entuscan

Ik heb dus sinds vandaag een ODBII lezer. Foutcodes uitlezen en sommige readouts zoals intake temp en coolant temp lukken perfect zonder dat de wagen gestart is.

Maar hoe krijg je realtime data terwijl je aan't rijden bent?
Best eerst starten en dan alles aansluiten of eerst aansluiten en dan starten???

foutcodes uitlezen is eerst aansluiten en dan contact opzetten (zonder te starten).

Het veiligste voor de pc etc lijkt mij eerst de wagen te starten (om geen piekstroom te krijgen) en dan alles aan te sluiten.
Maar of dat zomaar mag??
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

Johann

Foutcodes kun je ook op contact stand 2 doen.
Eerst alles aansluiten, auto op contact of starten en dan de OBD tester aanzetten en verbinding laten maken.
Zolang de tester gewoon uit is kun je de stekker er wel in steken als de auto al aan staat.

Welke versie heb je eigenlijk?

Entuscan

Ik heb zo'n ELM 323 module (werkt op bijna alle europese wagens). foutcodes gaat perfect in contact 2
Geen standalone tester maar speciaal voor op laptop (en later pas ik die aan voor mijn pocketpc :D)
Zo'n module vertaalt gewoon de signalen, en wordt gevoed door odbii ... dus insteken en die trekt stroom.

Progje om uittelezen heb ik en een logprogramma ook.

Maar hoe ik zoiets veilig kan doen terwijl de auto gestart is??
waarschijnlijk gewoon inpluggen als de wagen gestart is ???
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

Johann

Just plug it in!  ;D

Heb ik ook! (2 zelfs  ;) ::) )
Werkt alleen niet op een 850T5...
Dus moeten we de 850 maar naar ME 4.4 ombouwen. ;D

Jash

Hee etuscan :)

ik heb een v70 uit 97 en een elm interface maar krijg het mooi niet aan de praat met mijn laptop en verschillende proggies  :eusa_snooty: :eusa_doh: :'(

kun je me eens aangeven met welke configuratie jij werkt ??

jash