Bandentip: Michelin Pilot Exalto

Gestart door Edwin, 02-09-2006 09:06:16

Vorige topic - Volgende topic

Edwin

Tis ff geleden dat ik voor het laatst gepost heb op het 850 forum maar heb nu toch wel een tip voor jullie ouwe roffelaars en roffelinnen!

Heb vorige maand 4 nieuwe sloffen erop laten leggen en wou eigenlijk weer voor de Pilot Premacy's gaan maar dat schijnt een uitstervend soort te zijn want niet meer leverbaar.
De (nieuwe?) Pilot Exalto's zouden daar voor in de plaats zijn gekomen, eerst baalde ik want ik had redelijk goede ervaringen met de Premacy's op de T-5 dus wou die eigenlijk wel weer.

Enfin, ik moet zeggen dat de Exalto's mij zeeeer goed bevallen, de grip is super, vooral bij nat weer. Nu rijd ik tegenwoordig natuurlijk met een kleine 100 pk minder rond, maar toch ik heb nog geen één keer wielspin gehad, zelfs niet bij regen in haakse bochten en zelfs als ik het probeer te forceren in een bocht gaan ze heel moelijk spinnen.
Bij droog weer kan ik echt ongelooflijk hard de bochten door, zelfs haakse, het ding is gewoon niet van de weg te krijgen, al zal dat ook wel iets met het gewicht en andere constructie tov de 850 te maken hebben.
Bij de T-5 in de regen was het altijd spinnen met de Premacy's, dus ik ben zeer benieuwd hoe deze het onder de 850 hadden gedaan, als ik dit geweten had, had ik Exalto's onder de T-5 gegooid ipv Premacy's.
Tweede voordeel is dat ze € 50,- per stuk goedkoper waren dan de Premacy's die de dealer overigens nog wel op voorraad had!

Eén ding weet ik zeker, op mijn volgende T-5 komen ook Exalto's!!  ;D

gr. Edwin.  8)

ed

Zijn inderdaad fijne banden. Zelfde profiel als de Pilot sport, maar de Exalto's gaan wel heel veel langer mee. De Sport's slijten als een dolle, echt niet leuk meer. Ik denk dat ik blij mag zijn dat ik de 25.000 km haal, en dan rijd ik erg rustig.
Nadeel van de Exalto is dat deze in niet zoveel (en grote) maten beschikbaar is als de SPort.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Rudy-M

Zijn er 2 verschillende Exalto's dan? Want ik ben absoluut niet tevreden over die dingen in de regen. Kan nog niet eens normaal vertrekken bij het verkeerslicht en enkel wielspin bij accelereren als je inhaalt. Niet te vergeten het zoeken in de bochten. Bij sommige nieuwe types wegdek (dat gladdere) ook bij droog weer wielspin. Nu rij ik ze op, ben niet al te zuinig dus. Maar ze komen bij mij er niet meer op.

Wagen is uitgelijnd en de banden zijn op de juiste manier afgesleten, dus daar ligt het niet aan.

edit: er schijnt een 2e versie (Exalto PE2) te zijn. Die zal weer beter zijn. Ik heb in ieder geval de originele versie.

Jeroentjuh

Citaat van: Rudy-M op 06-09-2006 02:19:16
Zijn er 2 verschillende Exalto's dan?

Yepz, de eerste exalto's waren echt kl#te banden, de nieuwe PE2 zijn zeer fijne bamden.....

Je heb trouwens nu ook nieuwe Primacy's, ook fijn bandje....
De nieuwe Sport PS2 is er al een tijdje......