Motor van een safrane past dat

Gestart door daytonawim, 27-08-2006 13:07:46

Vorige topic - Volgende topic

daytonawim

Goede vraag,

Kan ik eventueel ook een motor in de 850 zetten die uit een Safrane komt,
of wil dat niet zo makkelijk passen ??

ben even de optie's aan het bekijken, tussen reparatie hudige motor,
of eventueel een ander blok met (veel) minder Km er op.

thuur

Reparatie huidige motor ??? :o

Die uit de Safrane is een 6 cilinder bij mijn weten, dat gaat er niet zomaar in. En dan zit je nog met de afwijking in sensors, bekabeling, etc.etc.

Maar het lijkt me niet onmogelijk 8)

Gr ;)

FelixB

Citaat van: thuur op 27-08-2006 13:13:39
Reparatie huidige motor ??? :o

Die uit de Safrane is een 6 cilinder bij mijn weten, dat gaat er niet zomaar in. En dan zit je nog met de afwijking in sensors, bekabeling, etc.etc.

Maar het lijkt me niet onmogelijk 8)

Gr ;)

Nee, er zijn ook Safranes verkocht met het 2,5-blok van de 850!

Weet helaas niet of het past, lijkt me van wel, waarom zouden ze iets wat goed is veranderen?
855R & C70 T5 cabrio automaat

daytonawim

Sorry, dat had ik er eigenlijk even bij moeten zetten  :-[ :-[

Waarom de vraag, je ziet vaak safranes, met km standen waar wij van dromen ( erg laag dus)
er zullen er ook weer niet te gek veel van rond rijden, dus mogelijk kan je er een voor een leuk prijsje op de sloop bemachtigen.

daytonawim

Of de kop of de koppakking lekt  :-[ :-[

De reparatie ben ik eventueel aan het bekijken, als alleen de pakking
stuk is valt het wel mee,als ook de kop stuk is wordt het prijzig  >:(

ed

Klopt. Kop is perfect, dus daar zal het niet aan liggen. Om nu meteen een ander blok te (laten) monteren...
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

hunter2

Motor van een safrane past zonder veel ombouw werk niet , het is bijna niet te doen ivm steunen op andere plaatsen .
Motor is in principe een glt motor maar zit in een renault dus er is veel verschil .
Mijn advies niet doen .
HUNTER PARTS

denkweb

Citaat van: hunter2 op 04-09-2006 11:44:30
Motor van een safrane past zonder veel ombouw werk niet , het is bijna niet te doen ivm steunen op andere plaatsen .
Motor is in principe een glt motor maar zit in een renault dus er is veel verschil .
Mijn advies niet doen .

EN er zit een veel te grote versnellingsbak aan vast... je zou dan een originele Volvo-bak erop moeten schroeven.

Taranis

Even een beetje rondbellen, dan heb je voor 700 euro een gereviseerde cilinderkop... nu was dat voor een viercilinder Vito dus voor een vijfcilinder zal 't iets duurder zijn, maar weegt denk ik wel op tegen het inbouwen van een andere motor ?

Pindol

Kop laten maken, nieuwe koppakking en rijden maar, minder werk en je weet zeker wat je hebt.

Succes!!
Elektronica werkt op rook!! Als de rook eruit is, werkt het niet meer.