Sleutel bijmaken

Gestart door davidek, 25-03-2006 20:17:17

Vorige topic - Volgende topic

davidek

Is het lastig om een sleutel bij te laten maken? Bij de volvo die ik koop zit er maar 1tje bij. Weten jullie ook ongeveer de kosten?

IS het daarnaast lastig om afstandsbediening voor de deuren in te bouwen?

thuur

Sleutel kun je gewoon a.d.h.v. je kenteken (of chassisnr bij import) bij de dealer bestellen. Als je een 'dunne' sleutel hebt kun je ook naar een sleutelmaker gaan. Staat voldoende beschreven als je even goed zoekt op het forum ;)

Je kunt een afstandsbedieningskastje met 2 ab's kopen bij de dealer. Houd rekening met 100+ euro. Zelf inbouwen kan ook, maar dan moet je de werking van de 850-cv goed doorgronden (heeft me 2,5 dag gekost ;D). Als je ook nog wilt dat de lichten knipperen zul je moeten solderen IN je alarmlichtschakelaar ;)

Gr 8)

davidek

Citaat van: thuur op 25-03-2006 20:32:59
Sleutel kun je gewoon a.d.h.v. je kenteken (of chassisnr bij import) bij de dealer bestellen. Als je een 'dunne' sleutel hebt kun je ook naar een sleutelmaker gaan. Staat voldoende beschreven als je even goed zoekt op het forum ;)

Gr 8)

gewoon bij de sleutelmaker, damn da's eenvoudig.

thuur

Citaat van: Eric QEven ter info voor een ieder die bijvoorbeeld verschillende sleutels voor portier en contact heeft. Bij Serva in Nijkerk heb ik voor € 46 ,- ex. Btw een slot gekocht op het chassisnr, zodat ik weer gewoon één sleutel heb voor zowel portier als contact. Mijn auto is een Zweedse (onlangs op kenteken gezet) 244 GL uit '79. Tevens twee originele sleutels á € 12,50 erbij gekocht.

Perfect dat je bijna dertig jaar na productie nog dit soort materiaal kunt bestellen.

Eric
[/url]

Das pas service 8)

Gr :eusa_clap:

Macknum

Vorige week een sleutel en een AB gekocht bij de dealer in Almere.
Kosten € 109 en een beetje.

Omdat we de auto net hebben gekocht met maar 1 sleutel heb ik de
dealer gevraagd om de 3 geprogrameerde sleutelcodes te verwijderen.
Daarna heeft hij de bestaande en de nieuwe sleutel geprogrameerd in de OBD.
Misschien een tip als je een sleutel bent verloren en je bang bent dat iemand je
auto komt lenen. ;)

850 2.5i-20V Aut. Luxury Line 206.000km '96

Remko

Hmmm das niet duur

ik was 170 euro kwijt voor de ab  :eusa_shifty:

en 90 euro voor een sleuteltje :eusa_shifty:

Maar dat heeft er mee te maken dat de sleutel en ab ingelezen moeten worden met een code uit zweden

Jan_D.

@ davidek: sleutel bij laten maken kan alleen voor oudere 850's met dunne sleutel zonder ingebouwde chip.

@LBP: vrij prijzig!! maand geleden bij de dealer: nieuwe ab voor bijna € 60 en nog € 18 voor het inprogrammeren. (wel ex-BTW).

Maar misschien heb ik nog een voordelige versie van de ab. Er schijnen er verschillende te zijn.

Jan

Niek

Ik heb een maandje geleden 59,- Euro betaald voor een nieuwe afstandbediening incl. inprogrammeren. Dit was overigens niet bij een dealer.
And through it all she offers me protection
                      VOLVO C70

nico1

zou mij rond de 250 euro kosten, mijn start onderbreker zit in mijn sleutel verwerkt.
carbon blauw das mijn volvo nou

Remko

Citaat van: nico1 op 04-01-2007 23:12:25
zou mij rond de 250 euro kosten, mijn start onderbreker zit in mijn sleutel verwerkt.

Bij  mij ook >:(

breakman

Citaat van: Niek op 04-01-2007 23:05:19
Ik heb een maandje geleden 59,- Euro betaald voor een nieuwe afstandbediening incl. inprogrammeren. Dit was overigens niet bij een dealer.

wat voor een garage dan ? of was het een hifi zaak ?

Macknum

Dit is bij mijn autosleutel ook het geval daarom heb ik hem officieel bij de dealer besteld.
Ik heb de nota opgezocht, om precies te zijn:
Hoofdsleutel x70 onderdeelnr 9187684 € 35,00 excl. btw
Handzender VGLA onderdeelnr 9442981 € 56,88 excl. btw
Totaal ?€ 109,34 inclusief btw en resetten van oude sleutels/handzenderscodes

Niek

Citaat van: breakman op 06-01-2007 13:53:37
Citaat van: Niek op 04-01-2007 23:05:19

wat voor een garage dan ? of was het een hifi zaak ?

Bij de garage waar ik de auto gekocht heb. AutoFransen in Deurne, is gewoon een universele garage, maar doet wel veel Volvo.
And through it all she offers me protection
                      VOLVO C70

Remko

Citaat van: Macknum op 06-01-2007 13:56:12
Dit is bij mijn autosleutel ook het geval daarom heb ik hem officieel bij de dealer besteld.
Ik heb de nota opgezocht, om precies te zijn:
Hoofdsleutel x70 onderdeelnr 9187684 € 35,00 excl. btw
Handzender VGLA onderdeelnr 9442981 € 56,88 excl. btw
Totaal ?€ 109,34 inclusief btw en resetten van oude sleutels/handzenderscodes

Hmmm mijn nota

software downloaden regeleenheid  30,00 ex
Sleutel VGLA                                       86,50 ex
toepassen externe sleutel                 31,60 ex

Totaal                                                176,24 inclusief btw

dat was de ab

dit is de factuur van de sleutel

software regeleenheid downloaden     24,75  ex
hoofdsleutel                                          35,00  ex
toepassen contactsleutel                        7,43  ex

Totaal                                                    79,94  inclusief BTW

Oftewel veel centjes voor een nieuw setje :P

Macknum

Ja, als ze al beginnen met 54 eurie te rekenen voor de software te updaten dan gaat het hard >:(

Ik moet zeggen dat Dick Muhl hier in Almere bij mij niets heeft berekend. :eusa_clap:

Wel met afrekenen 5 eurie in de fooienpot gedaan :angel: maar wist toen niet dat ze me een zeer redelijke nota hadden verstrekt :)