Bezoek op je werk

Gestart door why-not, 02-09-2006 14:09:20

Vorige topic - Volgende topic

why-not

en dit zijn de stroppen (70 ton per stuk ) in de haak (haak plus schijven is 200 ton ;D)

[/img]

why-not

een van de zwaarste hijsen ooit, 12000 ton

[/img]

why-not

en zo worden we overgezet  ;D

[/img]

why-not

niet onder de last lopen  ;D
hier sta ik dan met 5000 ton boven m'n hoofd

[/img]

Eugene

If it's not blown, it sucks...

Derks

Citaat van: why-not op 04-09-2006 11:18:38

Ach, je hebt toch een helm op, kan je niet zo veel gebeuren ;D

gr derks

RRRRR_Ramon

Citaat van: why-not op 04-09-2006 10:51:00
en dit zijn de stroppen (70 ton per stuk ) in de haak (haak plus schijven is 200 ton ;D)

Moet er geen veiligheidsklepje over de haak?? ;D

Citaat van: Derks op 04-09-2006 12:24:28
Citaat van: why-not op 04-09-2006 11:18:38

Ach, je hebt toch een helm op, kan je niet zo veel gebeuren ;D

gr derks

Een pet is trouwens veel sterker dan een helm, gooi je helm en je pet maar eens van het bovenste puntje van de Thialf af, je helm gaat kapot en je pet blijft heel!! ;D ;D  ::)

@why-not: Gaaf werk hoor, maar zolang van huis dat zou mij opbreken en mijn vrouw vriendin en kids helemaal denk ik. Leuke foto's in ieder geval.
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

why-not

oude zooi weghalen

[/img]

why-not

voor de kraanliefhebbers even wat technische praat, de kranen hebben ieder 3 hijsblokken, de kleinste met een capaciteit van 200 ton , de middelste heeft een cap. van 1000 ton en het hoofdblok van 7200 ton.

dus dat is wel makkelijk als de ene het niet meer haalt laat je gewoon de volgende zakken (duurt wel effe eer zo´n groot blok beneden is , ongeveer een kwartiertje  :), ;D , aan cap. geen gebrek  ;)

[/img]

en inderdaad de saipem 7000 is ongeveer net zo groot, maar onze kranen zijn opgewaardeerd tot 7200 ton zodat ze de grootste zijn, beetje onderlinge concurentiestrijd wie er het grootst is ;)

why-not

en met deze dingen vliegen we ook regelmatig 

[/img]

[/img]

daytonawim

Heb je niet een paar spannende foto's van de verplichte offshore veiligheids training :-)))))))))))

why-not

Citaat van: daytonawim op 04-09-2006 17:29:39
Heb je niet een paar spannende foto's van de verplichte offshore veiligheids training :-)))))))))))

je kan hier kijken http://www.nutec.nl/

viking_in_shorts

Hé wat leuk!

Hier heb ik ooit (jaaaren geleden) nog een studenten-baantje opgehad. Verdiende goed want het waren shifts van 12 uur.  Het schip lag in Rotterdam in de haven en voor de 1 of andere reden was er een olie-vat wat bijna leeg was. Er moest via een klein pompje (op luchtdruk) het restje olie in rond gepompt blijven worden, maar door de temperatuur van de luchtdruk bevroor dat pompje steeds.

Dat was mijn werk -> pompje aan - pompje bevroren -  pompje uit - pompje ontdooien - pompje aan.

Nog nooit zo veel gelezen! Ik zat ergens midden in 1 of ander ruim zonder uitzicht. Durfde jammer genoeg niet rond te lopen.

The Driver

WOW, spectaculaire stage  :o

Lijkt me overigens een geweldig beroep wat je beoefend, Why-not.

Kan ik niet een keertje komen kijken ;D

Sbv

Tot op heden allemaal mooi weer foto's ik neem aan dat het ook wel eens minder mooi weer is. Ik weet niet welke gebieden jullie werken. Ik ken de schepen overigens alleen van gezien hebben op afstand. Heb wel een collega die bij Heerema gewerkt heeft. Verder hebben wij wel wat werk verricht op de Saipem.