vacuumslangetje vanaf luchtfilterhuis

Gestart door sjors, 05-09-2006 00:16:10

Vorige topic - Volgende topic

Eugene

idd, bougies na 30.000 vervangen kan ook geen kwaad.

If it's not blown, it sucks...

sjors

Het is weer anders gelopen. Ik werd erop gewezen dat de kans klein is dat het spruitstuk een lekke pakking zou hebben.

Nu lijkt het weer aan de stappenmotor te liggen. Wanneer de slang ingeknepen wordt, helemaal dicht zeg maar, dan loopt ie wel goed stationair en doet ie t op benzine ook weer goed.

Komt het vaker voor, dat de stappenmotor beschadigd raakt bij een backfire?

Ook leuk trouwens, elke garage waar je komt zegt wat anders. De ene zegt bougies om de 15000km, ander om de 30 en weer anderen om de 50.
Ik vervang ze sowieso.

Ludo

sjors, heb je onlangs of vóórdat je deze problemen had de luchtfilter soms vervangen?.

de stappenmotor gaat niet snel stuk door een backfire.
een backfire komt in de meeste gevallen voor door een te vroege ontsteking en/of naverbranding van lpg in het luchtinlaattraject.

sjors

Auto heeft wel kleine beurt gehad. Weet niet of luchtfilter daarbij hoort. ook zijn de bougiekabels vervangen.

Alleen de bougies dus nog.

Maandag weer verder vragen.

Gr. Roel.

sjors

Net bij andere Volvo garage geweest. Vliegwielsensor en integraal zouden volgens boordcomputer niet goed zijn.

Duur grapje?

Ben benieuwd.

sjors

Auto weer klaar. Luchtmassameter weer stuk, terwijl ie 3 dagen daarvoor vernieuwd was. declareren zeker?

Verder zat er een luchtlek bij de luchtmassameter, een gat ofzo. Nu alles weer perfect.

Had mijn eerste adres toch bijna een inlaatpakking vervangen a 300 euro voor niks.

thuur

Thuurlijk ga je dat declareren. Er zit garantie op nieuwe onderdelen, de dealer zal het onderdeel ook retourneren aan de fabriek.

Kijk, die 300 euro besparing is waar dit forum zich weer bewijst 8)

Gr ;)

sjors

Ja idd. Een autogarage wil nog wel eens zeggen dat een forum niet betrouwbaar is enz, maar het is een perfect naslagwerk en dat bewijst zich idd weer.

Nu eens kijken hoe het wordt met die luchtmassameter.

Bedankt.

Roel