Lekke nokkenaskeerring

Gestart door Racingbrick, 04-09-2006 11:44:13

Vorige topic - Volgende topic

Racingbrick

Beste mensen,
Afgelopen weekend de Roffel verwend met Magnicors, Denso Iridiums, nieuwe verdeelkap en rotor ( de oude rotor zwerft ergens bij omgeving startmotor op het blok, die rotor viel uit mn handen... en ik kon hem niet meer pakken.

Helaas zag ik in de verdeelkap nogal wat olie zitten, en verdenk de keerring van de nokkenas.( eigenlijk weet ik het zeker)
Hoe gemakkelijk is die te vervangen? ( gelukking is het de keering aan die kant van het blok)
Ik vraag me af hoe je die keerring achter de verdeler kunt bereiken, en is er een speciale stempel nodig om de nieuwe te plaatsen? in dat geval zal ik het in Waddinxveen gaan doen op 30 sep.

ed

Oude keerring eruit trekken met een schroef oid, en daarna met een stempel de nieuwe erin tikken. Als je geen stempel hebt kun je natuurlijk de oude keerring gebruiken om het erin te tikken.
Als je het op de sleuteldag doet is die stempel het probleem natuurlijk niet ;)
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Racingbrick

Ja, het uitrekken weet ik ( met parker oid) echter ik zie geen keerring zitten, alleen 3 gaten en een groot gat voor de rotor...

mehn

Citaat van: Racingbrick op 04-09-2006 12:08:29
Ja, het uitrekken weet ik ( met parker oid) echter ik zie geen keerring zitten, alleen 3 gaten en een groot gat voor de rotor...

Daar zit ie achter.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Racingbrick

ja, dat d8 ik al, maar hoe haal ik dat kapje er af? gewoon rukken of zo?
er zit niets op om vast te houden.