Iemand nog positieve verhalen over Landi??

Gestart door Carolien/Harrie, 03-09-2006 20:28:25

Vorige topic - Volgende topic

Carolien/Harrie

Ik lees op dit forum weinig positiefs over G3 systemen van Landi.
Gaat het hier om de oude systemen of ook over de nieuwe G-3 installaties? Landi is nl. enige tijd gestopt geweest met het bouwen van LPG systemen en sinds niet al te lange tijd weer op de markt.
Wij hebben nl. sinds een paar dagen een 2.3 T-5 waar, ook sinds een paar dagen, een Landi installatie is ingebouwd.
Omdat wij dit forum nog maar net ontdekt hebben lezen we nu ineens nogal negatieve verhalen hierover.
Zijn er ook nog enthousiastelingen of moeten wij ons zorgen gaan maken?!

alfredgeel

kijk,
alles hangt af van hoe zo een systeem ingebouwd is. Zijn de juiste verbindingen gemaakt en is dit dan op een deugdelijke manier gebeurd?

Heb je dan nog een inbouwer die ook nog een stukje vanuit zijn hart werkt dan kan er al weer wat minder mis lopen.

Ik denk niet dat dit forum dient om bepaalde merken op te hemelen en om andere af te breken.

Landi heeft in het verleden zijn kwaliteit bewezen gehad en heeft net zoals alle ander lpg-merken zijn problemen gekend bij de ontwikkeling van de nieuwe systemen. Maar tegen nu zouden alle kinderziektes er toch uit mogen zijn.
Dus volgens mij  ; rijden maar en welkom op dit forum.

Carolien/Harrie

Het is absoluut niet mijn bedoeling om welk merk dan ook af te kraken! Integendeel zelfs! Mijn vraag is serieus bedoeld.
Wij waren dolblij afgelopen woensdag toen we onze "nieuwe" bolide ophaalden! Deze blijheid is echter behoorlijk getemperd omdat we al diverse vervelende dingen meegemaakt hebben.
Wat te denken van :
- een niet aangesloten gasslang, slordigheidje van de gasinbouwer!! ( plotseling geen gastoevoer meer op de snelweg, uitvallende   motor en een enorme gaslucht, godzijdank sloeg de motor direct weer aan op benzine en rookt mijn vriend niet in de auto !)
- een dagje later, na een flinke rit de motor uitgezet en een harde plof. Volgende ochtend direct gekeken, opnieuw de gasslang los, door de garage niet goed aangedraaid.
- paar dagen daarna, na flink het gas te hebben ingetrapt, moet toch kunnen met zo'n auto, geeft de boordcomputer aan dat er een storing is in de uitstoot. Gelukkig zagen we een ANWB auto bij een benzinepomp en deze man had net een scholing over LPG installaties gehad. Hij heeft ons het een en ander uitgelegd en ziet vervolgens een waterpomp tang in de motor liggen!!! Volgens hem hadden we nog geluk gehad omdat deze tang de hele motor in de soep had kunnen draaien!
- toen we vandaag thuis kwamen weer een gaslucht, we worden misschien enigszins paranoia maar we roken het allebei!
- en de benzine/lpg schakelaar bleef zowel benzine als lpg toevoer aangeven.

Kortom, we zijn niet heel blij meer en gaan morgen direct naar de gasinbouwer en naar de garage waar we onze 850 gelocht hebben.
Enne.... we willen dus echt graag wat positieve verhalen horen!

Daf46

Dit zijn inderdaad vervelende zaken !

Maar dit lijken me toch echt geen merk gebonden problemen eerder grondige slordigheid vanwege de inbouwer/reparateur.

Ik had bij de inbouw van mijn installatie (Bigas) ook een aantal problemen, vooral door de te snelle en slordige inbouw, deze zijn echter allen nadien door de installateur zonder discussie verholpen. (Een aantal tegenslagen had zijn planning ten tijden van mijn inbouw volledig in het honderd laten lopen). Nadien heb ik geen enkel probleem meer gehad met mijn installatie.

Het lijkt me dus dat eens alles correct is aangeloten ook jullie installatie naar tevredenheid moet werken.

Carolien/Harrie

Kijk, zulke berichten houden de moed erin!

JoopS

Ik rijdt nu 2 weken met een Landi LSI in mijn 2.5-10v, en tot volle tevredenheid. Een verbruik van 1 : 9,2. Eigenlijk niets mis mee!
Bij het ophalen na de inbouw liep de auto even beroerd maar dat bleek, na een kort onderzoek, waarbij de monteur met een laptop op schoot een proefritje mee maakte en onderweg e.e.a. aan de afstelling bijregelde,  aan "oude" bougie's te liggen. Sinds de vervangen bougie's niets geen problemen. De installatie zit met een flashlube systeem netjes ingebouw en er zit 2 jaar ganrantie op.
Het enige puntje van kritiek tot nu toe is de LED indicatie van de brandstofvoorraad. Na 200km gaat die op rood en dan kan ik nog ruim 200km rijden.  :-\
Tja........

Carolien/Harrie

Wij zijn inmiddels teruggeweest naar de inbouwer die alles nog eens na heeft gelopen. Ook is hij, met laptop, meegereden echter moeten wij dit door de dealer uit laten lezen (??)
De auto, een 2.3 T-5 uit '95, houdt ook enigszins in op benzine. Ook daarmee worden we terugverwezen naar de garage waar we de auto gekocht hebben.
Hoewel we inmiddels iets meer vertrouwen beginnen te krijgen dat het wel goed komt, loopt ie nog niet helemaal goed.
Althans, niet zoals hij zou kunnen lopen!
Ons verbruik was trouwens ook zo tussen de 1 op 9 en 1 op 10.

Eugene

Succes ermee, het verbruik van 1/9-1/10 is toch best netjes. Was dat op gas, en met wat voor rijstijl?

If it's not blown, it sucks...

Racingbrick

:o 1op 9 a 1 op10? Dat geeft de burger moed...., a.s. maandag ga ik Vialle er in laten bouwen.
Persoonlijk denk ik niet dat Landi een superslecht systeem zou zijn, en Vialle een supergoed systeem.
Alles moet nog maar eens in de praktijk bewezen worden...
Ik zal mijn bevindingen dan ook  posten... en zeker het verbruik.

Carolien, ga eerst maar lekker genieten van jullie wagen....en hou ons op de hoogte van de voortgang.

Ludo

Citaat van: Racingbrick op 06-09-2006 08:50:37
:o 1op 9 a 1 op10? Dat geeft de burger moed....,

is afhankelijk van rijstijl natuurlijk.
maar kan ook een indicatie zijn van een arme afstelling!.
toch een belangrijk gegeven dat je zou moeten controleren.

Eugene

Citaat van: Ludo op 06-09-2006 09:10:42
maar kan ook een indicatie zijn van een arme afstelling!.

Daarom vroeg ik al naar de rijstijl

If it's not blown, it sucks...

Carolien/Harrie

Dat verbruik was inderdaad met een hele rustige rijstijl. Veel stukken waar je maar 80 mag en ook durfden we, vanwege de eerder genoemde zaken, niet al te hard te rijden.
Overigens hebben we ook al met een caravan gereden en toen was het verbruik 1 op 7. Ook niet slecht vind ik!
Jaren geleden hadden we een 240 station op LPG en die verbruikte altijd zo'n 1 op 6.
Enne...dat genieten gaan we zeker doen en doen we ook eigenlijk al.
Wat een auto zeg. Al heel wat Volvo's gereden maar nog nooit zo iets meegemaakt!

s70

bij het inbouwen van een viale moet de tank er dan ook uit???

mehn

Citaat van: s70 op 11-09-2006 20:11:00
bij het inbouwen van een viale moet de tank er dan ook uit???

De benzinetank bedoel je? Die blijft zitten ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: