Hemel laat los van m´n 850

Gestart door EdOdee, 19-08-2006 19:28:19

Vorige topic - Volgende topic

Rayman

Citaat van: Emiel op 20-08-2006 21:35:49
Als er achteraf een dakraam gemonteerd is, vervangen ze vaak de hemelbekleding. Na tig jaar los de lijm door warmte e.d. en dan komt de hele bende naar beneden.... :P

Dat klopt helemaal!

(verdorie...)

Emiel

Het komt ook voor dat de orginele bekleding van het het 'raam' gedeelte bij orginele Volvo dakramen naar beneden komt.

Vriend van mij heeft in zijn GLT ook een Webasto dakje, daar zit je dus in de bekleding met je hoofd.

Orginele dakramen van Volvo, zijn als ze elektrisch bediend zijn, bedienbaar met een knop op het dashboard. Met slinger zit het netjes in het plafond geintregeerd. Alleen een knopje op de 'plafonniere' duid op een achteraf ingebouwd dakraam. En er zal vast wel ergens een merknaampje instaan... 8)

Vertigo

Citaat van: EdOdee op 19-08-2006 19:28:19
Oja, wat zal een voorruit ongeveer kosten?
Heb bij mijn vorige 850 de voorruit vervangen voor 254 euro (nieuwe ruit, geen 2e hands). Groene zonneband in de voorruit was zo'n 40 euro duurder.

Prijzen varieerden van 254 tot 450 euro voor zo'n ruit.

EdOdee

Ja, een nieuwe voorruit is best een dure grap als je alleen WA basis bent verzekerd. Bij carglass vragen ze 435 en bij autototaalglas 465 incl. montage etc.
Ik heb een originele dakraam en toch pleurt die hemelbekleding naar beneden.
Een kennis van me restaureert auto´s en hij kon het wel weer mooi krijgen vertelde hij.
Op dit moment staat m´n roffel bij hem om mijn hemeltje weer strak te spannen. Ben zeer benieuwd naar het resultaat.

Ludo

Citaat van: EdOdee op 29-08-2006 20:38:25
Ja, een nieuwe voorruit is best een dure grap als je alleen WA basis bent verzekerd. Bij carglass

mm, heb een paar maanden geleden 190 € betaald, alles incl.
bij carglas koste dezelfde ruit 712, ennogwat €....  ::)

EdOdee

Hee 190 euro? Waar heb je dat gedaan als ik vragen mag?

Ludo

'k weet niet waar je woont, anders is het mischien wel de moeite om even de grens over te steken.  ;D

http://www.autoruitservice.be
dit is een Carglass medewerker die dit doet als bijberoep.