Toerental LPG (ritmisch onregelmatig lopen)

Gestart door Kris, 17-09-2006 00:24:44

Vorige topic - Volgende topic

Kris

Hallo,

Als verse "gebruiker"van dit forum wil ik graag het volgende voorleggen. Ik heb deze specifieke klacht nog niet eerder gehoord. (gelezen)

Het gaat op een 850 2.5 20V (1995 120.000 Km) met een verdamper installatie. Deze LPG installatie heb ik vorige week in laten bouwen. De auto rijdt prima op het gas maar staionair loopt hij onregelmatig, maar wel met een bepaald ritme. Het is alsof je elke 3 tot 4 seconden even je koppeling iets laat opkomen waardoor hij even dipt in z'n toerental. Het is niet heel erg hinderlijk want hij blijft het gewoon doen. (Ook met maximale stuuruitslag, aico aan etc.)

Nu zei de inbouwer dat het kon liggen aan een traag reagerende lambasonde. :eusa_think:

Ik moet nog terug naar de inbouwer voor het afstellen na 1000 Km maar ik wil wel een beetje beslagen ten ijs komen.

Wie kan hier iets zinnigs over zeggen, of moet ik het accepteren en hoort het erbij? ??? Op benzine niets aan de hand.

Groet, Kris
Is het een vogel...?? Is het een vliegtuig...?? Nee het is een VOLVO!!

erik-jan

wat voor systeem zit er in en is het lpi?

Kris

't is het klassieke systeem, met verdamper. Dus geen LPI

daytonawim

Citaat van: Kris M op 17-09-2006 00:24:44
Ik moet nog terug naar de inbouwer voor het afstellen na 1000 Km maar ik wil wel een beetje beslagen ten ijs komen.

Mm, welk merk installatie heb jij ??, laatst is mij verdamper vervangen en ben nooit meer terug geweest (Volvo installatie) voor het afstellen  ???

Kris

Citaat van: daytonawim op 17-09-2006 22:07:05
Citaat van: Kris M op 17-09-2006 00:24:44

Mm, welk merk installatie heb jij ??, laatst is mij verdamper vervangen en ben nooit meer terug geweest (Volvo installatie) voor het afstellen  ???

Het is een "Vogels" installatie. Ik begrijp dat het niet noodzakelijk is om terug te gaan maar omdat hij zo raar loopt op LPG lijkt het mij niet overbodig.... :eusa_think: